Audi R8 i nye former

Nye Audi R8 strekker seg lenger. Raskere, smidigere og skarpere - enda mer supersportsbil.Audi R8 kom på markedet i 2007. Tøff konkurranse ventet, men Audis første supersportsbil imponerte raskt både kunder og en samlet motorpresse.

Nå fornyes Audi R8 med ny teknikk, nye designelementer, ny girkasse og bedre ytelser. Den nye toppmodellen Audi R8 V10 plus forsvarer historien samtidig som den skriver en ny: 0-100 km/t gjøres unna på 3,5 sekunder.
 
Audis prisbelønte dobbelcluthgirkasse S tronic er nå å finne i nye Audi R8. S tronic kombinerer de sportslige egenskapene ved en manuell girkasse med fordelene fra en automatgirkasse. Ikke bare blir akselerasjonen raskere, men forbruket går også ned. S tronic er standard på V10-versjonene og tilgjengelig som ekstrautstyr på Audi R8 V8.
 
Nye Audi R8 får også LED-hovedlykter som standard på alle modeller. Lysdiodene for nær- og fjernlys er plassert over og under LED-stripen som fungerer som kjørelys. De nye baklyktene har integrerte blinklys hvor selve lyset beveger seg utover i den retningen føreren ønsker å svinge. Nye Audi R8 beviser med det fulle Audis satsning på ny lysteknologi.
 
Ny singelframe grill, nye støtfangere og nye eksosrør kjennetegner også nye Audi R8. Alle modellene har to kraftige runde eksosrør integrert i støtfangeren bak. quattro permanent firehjulsdrift er selvsagt standard på nye Audi R8.
 
Nye Audi R8 kommer både som coupé og cabriolet (Spyder). Taket på Audi R8 Spyder åpnes og lukkes automatisk i hastigheter opp til 50 km/t. Åpning og lukking gjøres unna på 19 sekunder. Nye Audi R8 er godt utstyrt, men kan skreddersys etter kundens ønsker om utstyr og farger.
 
Nye Audi R8 kommer med tre motoralternativer:
 
Audi R8 V8
V8-motoren på 4,2 liter har en effekt på 430 hk og leverer et dreiemoment på 430 Nm. 6-trinns manuell girkasse er standard, S tronic automatgir leveres som ekstrautstyr. Modellen leveres både som coupé og cabriolet.

 
 
R8 V8 Coupé
6-trinns manuell (std.)
R8 V8 Coupé
S tronic
R8 V8 Spyder
6-trinns manuell (std.)
R8 V8 Spyder
S tronic
0-100 km/t:
4,6 sek
4,3 sek
4,8 sek
4,5 sek
Toppfart:
302 km/t
300 km/t
300 km/t
300 km/t
 
Audi R8 V10
V10-motoren på 5,2 liter har en effekt på 525 hk og leverer et dreiemoment på 530 Nm. S tronic automatgir er standard, 6-trinns manuell girkasse leveres som tilvalg. Modellen leveres både som coupé og cabriolet.
 
 
R8 V10 Coupé
6-trinns manuell
R8 V10 Coupé
S tronic (std.)
R8 V10 Spyder
6-trinns manuell
R8 V10 Spyder
S tronic (std.)
0-100 km/t:
3,9 sek
3,6 sek
4,1 sek
3,8 sek
Toppfart:
316 km/t
314 km/t
313 km/t
311 km/t
 
 
Audi R8 V10 plus
Audi R8 V10 plus er den nye toppmodellen. Den skiller seg fra de andre versjonene med utstrakt bruk av CRFP (karbonforsterket plast) i karosseriet, spesielle diffusorer og egne designelementer. Audi R8 V10 plus leveres kun som coupé. V10-motoren yter nå 550 hk og leverer et dreiemoment på 540 Nm.
 
 
R8 V10 plus Coupé
6-trinns manuell
R8 V10 plus Coupé
S tronic (std.)
0-100 km/t:
3,8 sek
3,5 sek
Toppfart:
319 km/t
317 km/t
 
Keramiske bremser, racing-stoler og Bang & Olufsen høyttalersystem er bare noe av standardutstyret på den nye toppmodellen.
Nye Audi R8 kommer på markedet mot slutten av året, prisene er ikke klare.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.