×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Golf Gt sport Svart kjølevæske

  • Henrik J.
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #10999 av Henrik J.
Golf Gt sport Svart kjølevæske opprettet av Henrik J.
Hei.

Jeg har en Golf Gt sport 2008 mod.
Bilen har ikke trillet mer enn 120.000 km.
For noen måneder siden begynte en indikator på dash bordet å blinke kanskje 2 ganger i uken ved oppstart. Check coolant.
Leste i instruksjonsboken at dette enten var for lite kjølevæske eller at kjølevæsken hadde for høy temp. Kjølevæske standen var litt over min så jeg lot hver å fylle på. Temperaturen på moten har aldri oversteget 90 grader og ikke vært noe tull med den. Hørte da at det mest sannsynlig var en sensor som var gåen så jeg lot hver og gjøre noe.

Så 3 mnd senere sjekket jeg tilfeldigvis kjølevæsken. Da var kjølevæsken på min og jeg fylte da på vann til midt mellom min og Max. To dager senere gikk jeg under panseret igjen for å sjekke at dette hadde holdt seg stabilt. Og det hadde det, men problemet var da at alt som var i tanken var blitt svart! Ikke brunt, ikke grøtete og heller ingen tegn til majones på lokk.

Jeg åpnet da påfyllingen for motoroljen og peilepinn for å se etter tegn på vann i motor. Men den oljen var helt fin. Ingen tegn til majones eller vann i oljen. Har heller ikke lagt merke til noen form for hvit eksos.

Bilen tittet og går. Ingen tegn til tregheter eller noen form for svikt i kjøreegenskaper på motor. Prøvde igår å ta av ledningen som er tilkoblet kjølevæske beholderen for å se om Lyset i dashbordet sluttet å blinke men den fortsatte.

Har lest litt på forum. Alle snakker om toppakningen. Men er det ikke da rart at det ikke er vann i oljen? Det er ingen synlige lekkasjer på moteren.
Har også lest at det kan være oljekjøleren eller rett og slett bare drit i systemet.

Det jeg syntes er rart er at den plutselig ble svart rett etter at jeg fylte på vann.

Tips?
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.095 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.