×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Fikk plutslig ikke start på 240 etter jeg hadde stoppet

  • lenafm1
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #8133 av lenafm1
Hei! Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg og finne ut hva som er problemet med min volvo 240 turbo!

Er ikke så lenge siden jeg kjøpte den.

Jeg startet den og kjørte den opp på en bukk og stoppet den med nøkkelen for og flytte litt på eksosen pågrunn av at den tok borti mellomakslingen.

Etter dette var gjort tok jeg den ned igjen,jeg prøvde å starte bilen,men den ville ikke starte,skrudde ut en tennplugg så startet den plutlig,stoppet den for og skru den inn igjen,skulle prøve da,jeg kjinnet og den startet bare såvidt,den gjikk veeeldig lavt på turtall og med engang jeg prøvde og gasse stoppet den. Nå vil den ikke ta borti det i det hele tatt.

Motor er en B21ET med megaspquirt 2 datasprut med orginal tenning.Har sjekket sikringene alle er hele. Også på spruten

Etter litt feilsøking fant vi ut at bensinpumpa ikke starter og det er ikke strøm på coilen når jeg setter på tenninga.

Når jeg setter direktestrøm på bensinpumpa starer pumpa.

Noen som har vært borti det samme før?? Både gnist og bensin mangler!

Sommern nermer seg og forhåpentligvis blårøyken om jeg får den igang!.
Mer
11 år 2 måneder dager siden #8173 av Knut2009
Hei.
Det er vel en elektrisk feil så du får gå over alle kontakter og se til at den har skikkelig jording. Det kan være rust i kontakten til blokka.
Når du har gjort dette og hvis problemet er der fortsatt så må du nesten få diagnostisert det elektriske. Det vil spare deg for mye tid.
Moderator: Eazy
Tid til å lage siden: 0.185 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.