×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bremser Hiace 2004

  • ---
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #6640 av ---
Bremser Hiace 2004 opprettet av ---
Hei!
Jeg sliter med å få ordentlig hard bremsepedal! D.v.s at når jeg pumper på bremsen når tenning av og på uten motor igang blir den fast og fin, men når jeg starter motoren, synker pedalen helt til buns, og når jeg pumper en del ganger blinker (!) lampen i displayet! har luftet en rekke ganger på gamle måten og med trykkluft! kommer ikke noe luft i vesken! men jeg hører en luftlekasje aktig lyd mellom bremsepumpe og bremsekraftforsterker! jeg tok zalovann og sprutet rundt og det kommer noen bobler vær gang det blir trykket på bremsen så lenge motoren går!
Noen som har vært bort dette? må jeg bytte bremsekraftfors.?? eller kan det være mer luft i abs systemet!?? er dette en kostbar affere?? Har forøverig bare byttet klosser forran, løsnet på nipplene for å presse stempel tilbake! skulle ikke tro at det kom uante mengder med luft inni systemet av den grunn??
Mer
11 år 10 måneder dager siden #6641 av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: Bremser Hiace 2004
Hei.
Bobler zalo vannet så er det jo lekkasje og det skal det ikke være.
Så spørs det jo om du lufter riktig. Du må fylle beholderen med bremsevæske hele tiden og ikke la det synke for lavt for da kommer det luft i systemet.
Gjør du dette riktig så har du nok en lekkasje som du må fikse først.
Lykke til.
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.112 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.