×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Astra 1,8 sportive starter ikke.

Mer
16 år 2 uker dager siden #1439 av Ottesen
Jeg har en 1994 Opel Astra 1,8 sportive, motortype c18xe, 125 HK, kilometerstand 220000.
Motor gikk litt vondt på tomgang, noen ganger stoppet den og Motorlampe lyste tidvis, ringte Opel verksted mange ganger før jeg fikk komme inn for å avlese feilkode, de fikk mange forskjellige koder og kunne ikke si hva årsak var, de nullet ut hjerne og sa vi måtte komme tilbake når lampe lyste.
Dette var på en Torsdag, påfølgende lørdag kjørte vi ca 5 mil, bilen stoppet en gang i rundkjøring(skulle da gå på tomgang), kom hjem og stoppet bilen, siden har den ikke villet starte.
Forsøker å starte, bilen gjør forsøk de to første gangene, tredje gang vil den ikke, virker rå og det lukter bensin.
Kobler fra lambdasonde, da starter bil men går ikke på tomgang, virker som den får mye bensin, da det lukter litt bensin av den, plugger ser litt bensinsotet ut(plugger og pluggkabler er det kun 3 uker siden ble skiftet).
Har skiftet luftfilter, tomgangsstiller, lambdasonde, luftmassemåler, lufttempføler, spjeldpotensiometer, coil og hjerne.
Kamakselsensor er ca 1,5 år, veivakselføler 2,5 år gamle.
Har målt kabler til diverse sensorer uten å finne brudd.
Har ikke funnet noe lekasjer på slanger eller manifold.
Skal forsøke å skifte mapsensor og vanntempraturgiver, men håper noen har noen tips.
:(
Har nå endret karakter på feilen, kimer lenge, men plugger er fortsatt helt tørre.
Hører bensinpumpe går når tenning settes på og skrur jeg av tilførselslange på motor, er det trykk i denne.
Håper noen har ett tips.
:(<br><br>Endret av Ottesen, den 09/04/2008 19:33
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.182 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.