×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

"Skurelyd" fra høyre framhjul

Mer
16 år 10 måneder dager siden #849 av fatnes
Hei. Kan noen hjelpe meg?
Jeg har en 94 modell Mitsubishi Galant. Her en dagen begynnte jeg å høre noen "skurelyder" fra høyre framhjul. Lyden opptrer særlig når jeg svinger mot høyre. Lyden kan beksrives som to flater som gnisser mot hverandre. nesten som når bremseklossen på en sykkel tar borti felgen.

Har noen en ide opm hva dette kan skyldes og eventuelt hva som kan gjøres?
Mer
16 år 10 måneder dager siden #850 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne skurelyder
:) Du må jo se etter om bremseklossene er utslitt, om bremseskjoldet er borti bremseskiva på grunn av rust eller på grunn av skjevheter. Du må også sjekke om hjullageret på en av sidene er defekte. :wink:
Mer
16 år 10 måneder dager siden #912 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Jekk bilen opp
Jekk bilen opp på den siden problematikken er. Drei hjulet rundt. Ta på hjulet med begge hendene kl. 6 (over og under) og og rikke ut/inn. Er det betydelig slakk her er det hjullager kombinert med ulyd når hjulet dreies rundt. Det kan være stein bak steinavviser som ligger tett inntil bremseskiva og gnisser. Det kan også være den ytterste slitekant på skiva som er ujevn og er borte i steinavviser p.g.a at fjærben gir etter p.g.a slitasje i ledd som holder dette. Stein bak steinavviser kan gi ubehagelige lyder som minner om defekt hjullager.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.114 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.