×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

85`Audi 80cc

Mer
17 år 6 måneder dager siden #525 av Siaa
85`Audi 80cc opprettet av Siaa
Hei!
Plages en del med at min Audi lekker kjøleveske så snart det blir over 5-10 minusgrader. Det lekker fra radiatoren. Men det som er så rart er at det er slikt kun når det er kaldt ute. Ellers så er den helt normal...
Må etterfylle hver andre-tredje dag med ca 0.5 liter.
Noen anelse om hva det kan ha seg?
Kan det hjelpe med kanel kanskje?
Er det da bare å tappe ut det man har av kjøleveske for så å ha kanel/vann på, og etterfylle meg kjøleveske igjen? (er egen beholder til vann/kjøleveske)...

Takker for svar 8)
Mer
17 år 5 måneder dager siden #526 av Bilmekanikeren
:D Lekker det ifra radiatoren så er det et lite hull og den beste måten å fikse dette på er selvfølgelig å skifte deler. Har du en gammel bil som ikke er verd en helt ny radiator så kan du prøve diverse stoffer som skal tette små hull og forebygge små lekkasjer. Dette finner du på bensinstasjoner eller på bilverksteder. Kanel brukes bare i nødstilfeller og grapser noe forferdelig i systemet. I de tilfellene jeg har brukt det så tømmer jeg en del rett ned i ekspansjonstank eller i radiator. Men jeg vil nok anbefale nye deler og ny frisk frostvæske av rett type. :P
Mer
17 år 5 måneder dager siden #528 av Siaa
Besvart av Siaa i emne Jepp...
Får prøve det! Men vet du hva det har seg at det bare er lekasje når det er kaldere enn -5/-10 grader ute, og ikke ellers :?:
Mer
17 år 5 måneder dager siden #529 av Henningen
Besvart av Henningen i emne Re: 85`Audi 80cc
Det med temperaturen kommer nok av at metall påvirkes av varme.. når det blir kaldt, trekker det seg sammen. Det betyr at det kan bli lekkasje fra sprekker som vanligvis holder tett i litt varmere vær!

Jeg hadde samme problemet, lakk vann.. gutta på verkstedet skjønte ingenting, for det kom ingenting når de kjørte den. Det skyldtes selvsagt at da var bilen varm, og sprekken tett.. mongoer! :roll:

Kan bli litt jobb å finne den sprekken din.. du får flytte til bergen, her er det sjelden mer enn noen få minus! Hehe! Lykke til!

Audi 80 2,0E 1989mod - lettere modifisert ;)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.126 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.