×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

BWM E36 kjører på 2 sylindere,

Mer
14 år 3 måneder dager siden #3574 av thomjak
Bil BMW E36 316/318
Hei


Jeg har nå byttet tennplugger, tenpluggkabler, coil. Bilen fusket en god stund men plustelig endag så hørtes den ut som traktor og kjørte på 2 sylindere + den dagen det startet kjente jeg en svidd lukt. Jeg åpnet panseret og tok ut nevnte deler og la merke til at pluggkabel nummer 4 var knekt i plugghetta og at coilen hadde fått overspenning der plasten på utgang 4 den innerste mot strøminngangen hadde ekspandert. Jeg tok med coilen inn og løsnet plasten fra der den ikke satt og så la jeg merke til at halve utgangen nummer 4 altså var \"smeltet\" så skjønnte fort at jeg måtte ha ny coil og jeg byttet tennkabler i samma slengen. Men det som er saken nå er at når bilen står og går på tomgang og jeg napper ut pluggkabel nummer 1 så \"dør\" bilen omtrent og det er jo den responsen jeg vil ha, så prøvde jeg på nummer 2 da var det ikke no forskjell, pluggkabel nummer 3 da får jeg også respons på at bilen holder på å dø. Pluggkabel nummer 4 gir heller ingen respons eller forskjell så da står jeg der med nye deler og virker som om coilen bare får beskjed om at den skal gi strøm til coil utgang 1 og 3 og 2 og 4 er det ingen ting som skjer på. Folk sier det er nok hjernen som har fått noen resistorer ødelagt.

Men hva kan jeg måle, hvor mye skal verdiene være på? Og evnt skal jeg bare kjøpe en brukt hjerne til 1000kr og bytte den om eller kan jeg leverer hjernen inn til noen som kan fikse de resistorene ? Og evnt må jeg bruke 800-1500kr på en diagnose og så for å få slettet alle feil meld på den gammle og den nye ? Står litt fast med økonomien i samma slengen. Hva er det som annbefales i sånne situasjoner og evnt er det noe jeg har oversett, en defekt kabel fra hjernen til coilen f.eks eller noen sikkringer evnt hvem? For bilen går fint på tomgang men hører han hopper over 1 eller 2 hakk og mister fullstendig kraft i oppoverbakker og fremover går den ikke bra i det hele tatt.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.086 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.