×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Strømproblemer på Mercedes Benz 280 SEL 4,5 V8 72

Mer
14 år 5 måneder dager siden #3456 av eirikrv
Hei.

Jeg har problemer med at batteriet tappes. Jeg lader det opp og det varer vel halvannen mnd med 7-8 kjøreturer før det er flatt. Jeg merker også at når motoren er igang så registrerer jeg at lysene \"dimmer\" litt. Jeg har ikke noen forsterker eller sub som trekker strøm. Hva kan dette være? Ladelampen i dashbordet slukkes som normalt etter start. Jeg måler også ca 12,8 Volt på batteriet uten motor igang samt ca 14,4 med motor igang. Betyr dette at dynamo fungerer som normalt? Når det er strøm på batteriet starter den helt greit. Jeg må ha automatgiret i \"N\" Nøytral for at den skal starte. Den starter bare en sjelden gang i \"P\" Park. Jeg merker også at når jeg parker i en bakke og setter automatkassa i \"P\", så glir bilen fremover når jeg ikke setter brekket på. Hva kan dette være? Ellers kjører bilen helt greit og girer opp og ned uten problemer. Kan jeg sjekke selv om det er en eller annen krets som det er feil i? Hvordan gjør jeg evt det?
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3458 av Knut2009
Hei. De målingene du har gjort viser jo bra tall, men det betyr ikke at batteriet er ok. Du bør nok få målt batteriet på et verksted som har utstyr for å måle starteffekten i batteriet. Det burde ikke koste noe. Kreftene i batteriet vil synke gradvis hvis det er feil på det og da må du bare skifte batteri. Sjekk at det er nok olje på automatkassa. Den må være driftsvarm, stå på flatt underlag og beveg spaken igjennom alle gira, noen sek i hvert gir, sett den i park og sjekk oljepinnen. Hjelper ikke dette så er vel neste å bytte oljen på kassa. Bør gjøres på verksted som også kan justere. Lykke til.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.082 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.