×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Radiator-/frostvæskelekkasje på Chrysler Stratus

Mer
14 år 5 måneder dager siden #3448 av Stratusen
Jeg oppdaget at det lakk frostvæske inn på passasjersida i bilen for ei uke sida. I tillegg la det seg ei seig oljete hinne på rutene. Jeg ble anbefalt å kjøpe et stoff som skulle tette radiatorlekkasje som jeg helte oppi vannslangen. Dette virket som det funket, helt til jeg i dag oppdaget ny lekkasje og tilsmurte vinduer. (Ble helt uvell da jeg kjørte bilen, sikkert pga den usynlige osen.)Kan jeg prøve en slik boks til eller må jeg skifte noe? I tilfelle hva og hva vil det sånn ca koste meg? Er det kanskje noe man kan få til på egen hånd?
Er det forresten skadelig å innånde denne dampen som blir i bilen?
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3452 av injo
Det er mest sannsynlig varmeveksler/radiator til kupèvarmer som er lekk, siden det legger seg fordampning på frontruten. Tror ikke det vil hjelpe med mer \"stoff\" i kjølesystemet, og det er heller ikke sundt for bilmotoren. Bokhandel/Biltema har noen greie instruksjonsbøker som tar for seg alt fra A-til-Å ang. bytte av varmeapperat. Brukt varmeapperat hos \"høggern\" (eller søk på nett) får du for 1000/1500kr. Anbefaler at du tar en kjølevannsrens før du tapper av vannet. Innånding av dampen er ikke sunt! GOOD LUCK.:)
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3453 av Knut2009
Hei. Det er nok varmeregistret som ligger bak dashbordet som er lekk. Jeg vil tro du har hatt for lite vann på systemet siden den ikke ble tett med det stoffet for det virker som regel og holder tett lenge. Personlig ville jeg prøvd med tetningsmiddel tatt i betraktning at det er mye arbeid med å skifte varmeregisteret.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.096 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.