- Innlegg: 1
- Mottatte takk 0
Varm og kald varmeapperat
- kjetil_andr
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
Mindre
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3366
av kjetil_andr
Varm og kald varmeapperat opprettet av kjetil_andr
Hei.
Jeg har en Mitsubishi L300 4WD 94 mod. Har hatt problemer med at motoren blir varm. Har skiftet termostat, rør mellom radiator og motor. Har også skylt igjennom radiatoren og skyldt igjennom motor via radiator. Så jeg tor det ikke skal være tett i systemet. Har hatt den på et verksted og de sa at det var ikke tegn til at toppakningen var gått i stykker. Etter jeg hadde gjort dette har tempraturen svingt veldig. I opperbakker stiger tempraturen nesten opp mot den rød \"sone\" på tempratur måleren, men den synker igjen på sletter og nedoverbakker. Ved kjøring går det litt og litt væske ut av trykktanken. Når jeg kjører veksler varmeapparatet mellom kaldt og varm luft og luftstrømmen varierer iht. kjørekrengning (høyre/ venstre sving). Hvor kan jeg begynne å søke etter feilen??
Mvh. Kjetil
Hei
Jeg har nå skiftet radiator. Det ser ut til at kjølevæske blir presset over i trykktanken og det blir lite kjølevæske i radiatoren. På toppen av alt dette så kommer det bare kald luft ut av varmeapperatet. Det gjelder varmeapperatte foran og det som er bak.
Kan noen hjelpe meg med dette problemet?
Mvh. Kjetil
Jeg har en Mitsubishi L300 4WD 94 mod. Har hatt problemer med at motoren blir varm. Har skiftet termostat, rør mellom radiator og motor. Har også skylt igjennom radiatoren og skyldt igjennom motor via radiator. Så jeg tor det ikke skal være tett i systemet. Har hatt den på et verksted og de sa at det var ikke tegn til at toppakningen var gått i stykker. Etter jeg hadde gjort dette har tempraturen svingt veldig. I opperbakker stiger tempraturen nesten opp mot den rød \"sone\" på tempratur måleren, men den synker igjen på sletter og nedoverbakker. Ved kjøring går det litt og litt væske ut av trykktanken. Når jeg kjører veksler varmeapparatet mellom kaldt og varm luft og luftstrømmen varierer iht. kjørekrengning (høyre/ venstre sving). Hvor kan jeg begynne å søke etter feilen??
Mvh. Kjetil
Hei
Jeg har nå skiftet radiator. Det ser ut til at kjølevæske blir presset over i trykktanken og det blir lite kjølevæske i radiatoren. På toppen av alt dette så kommer det bare kald luft ut av varmeapperatet. Det gjelder varmeapperatte foran og det som er bak.
Kan noen hjelpe meg med dette problemet?
Mvh. Kjetil
- Honda_Mann
- Avlogget
- New Member
Mindre
Mer
- Innlegg: 2
- Mottatte takk 0
13 år 11 måneder dager siden #3802
av Honda_Mann
Besvart av Honda_Mann i emne Sv:Varm og kald varmeapperat
Jeg har det samme problemet på min Honda Legend og venter svar fra mekanikeren.
PS:jeg heter også Kjetil
PS:jeg heter også Kjetil
- Bilmekanikeren
- Avlogget
- Moderator
Mindre
Mer
- Innlegg: 430
- Mottatte takk 0
13 år 11 måneder dager siden #3815
av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Sv:Varm og kald varmeapperat
Kan det bare være at du ikke har fått ut luften fra anlegget? Noen biler kan være skikkelig vanskelige å lufte. Vannpumpe som ikke sirkulerer vannet som den skal eller toppakning som lekker slik at forbrenningsluft kommer inn i kjølesystemet under press av motor.
- Honda_Mann
- Avlogget
- New Member
Mindre
Mer
- Innlegg: 2
- Mottatte takk 0
13 år 11 måneder dager siden #3818
av Honda_Mann
Besvart av Honda_Mann i emne Sv:Varm og kald varmeapperat
skal kjøre bilen til verksted hvor de kan måle dette,hadde bilen på verksted på min hjemplass for å skifte termostat og luftet+jeg selv har luftet masse og det har ikke nyttet.
Jeg må tråkke gassen slik at den står på 2500-3000 omdreinger i cirka 5 minuttet da kommer det varme og jeg hører vannet cirkulerer under dasjbordet og med en gang jeg slipper gassen så blir det enten lunka eller kald luft igjen.
Jeg må tråkke gassen slik at den står på 2500-3000 omdreinger i cirka 5 minuttet da kommer det varme og jeg hører vannet cirkulerer under dasjbordet og med en gang jeg slipper gassen så blir det enten lunka eller kald luft igjen.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.374 sekunder