×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Varm og kald varmeapperat

Mer
14 år 5 måneder dager siden #3366 av kjetil_andr
Hei.

Jeg har en Mitsubishi L300 4WD 94 mod. Har hatt problemer med at motoren blir varm. Har skiftet termostat, rør mellom radiator og motor. Har også skylt igjennom radiatoren og skyldt igjennom motor via radiator. Så jeg tor det ikke skal være tett i systemet. Har hatt den på et verksted og de sa at det var ikke tegn til at toppakningen var gått i stykker. Etter jeg hadde gjort dette har tempraturen svingt veldig. I opperbakker stiger tempraturen nesten opp mot den rød \"sone\" på tempratur måleren, men den synker igjen på sletter og nedoverbakker. :) Ved kjøring går det litt og litt væske ut av trykktanken. Når jeg kjører veksler varmeapparatet mellom kaldt og varm luft og luftstrømmen varierer iht. kjørekrengning (høyre/ venstre sving). Hvor kan jeg begynne å søke etter feilen??

Mvh. Kjetil

Hei
Jeg har nå skiftet radiator. Det ser ut til at kjølevæske blir presset over i trykktanken og det blir lite kjølevæske i radiatoren. På toppen av alt dette så kommer det bare kald luft ut av varmeapperatet. Det gjelder varmeapperatte foran og det som er bak.

Kan noen hjelpe meg med dette problemet?

Mvh. Kjetil
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3802 av Honda_Mann
Jeg har det samme problemet på min Honda Legend og venter svar fra mekanikeren.


PS:jeg heter også Kjetil :)
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3815 av Bilmekanikeren
:ohmy: Kan det bare være at du ikke har fått ut luften fra anlegget? Noen biler kan være skikkelig vanskelige å lufte. Vannpumpe som ikke sirkulerer vannet som den skal eller toppakning som lekker slik at forbrenningsluft kommer inn i kjølesystemet under press av motor.:dry:
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3818 av Honda_Mann
skal kjøre bilen til verksted hvor de kan måle dette,hadde bilen på verksted på min hjemplass for å skifte termostat og luftet+jeg selv har luftet masse og det har ikke nyttet.
Jeg må tråkke gassen slik at den står på 2500-3000 omdreinger i cirka 5 minuttet da kommer det varme og jeg hører vannet cirkulerer under dasjbordet og med en gang jeg slipper gassen så blir det enten lunka eller kald luft igjen.:dry:
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.374 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.