×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Tennpluggene er bløte av bensin

Mer
14 år 6 måneder dager siden #3345 av PSP
Hei. Jeg har en del problemer med motoren min. Jeg har en volvo 940 GL som jeg har byttet motor i. Jeg har satt i en B6304F motor fra volvo 960. (3.0i - 24V. 94 modell)Jeg har også satt inn en M90 manuell girkasse. Det første problemet mitt var at jeg hadde problemer med at motoren startet nå og da. Det vil si at motoren startet hvis den hadde stått lenge nok dvs over natta.Hvis jeg lot bilen gå på tomgang så gikk motoren fint, men hvis jeg atoppet motoren og skulle til å starte den på nytt så ville den ikke i det heletatt. Jeg kunne kinne leeenge uten at motoren startet. Den første misstanken jeg hadde var at det måtte være tenningsbakstykke så jeg kjøpte en ny en, men det hjalp ikke i det heller. Jeg kom på at ved innsetting av motoren så var det dårlig kabel til kamføleren så jeg har byttet den. Bilen ville da starte, men problemet var der fortsatt.Den startet på første forsøk, men andre forsøket så ville den ikke. Jeg fikk da ny misstanke på at jeg kanskje hadde fått koblet ledningsnettet feil og fant da ut at bensinpumpe relet ikke virket slik det skulle. Det sendte ikke strøm videre til bensinpumpa. Det jeg gjorde da var at jeg kjørte direkte strøm til bensinpumpa uten rele og da startet motoren om igjen og omgjen. Jeg kjøpe da et nytt orginalt bensinpumpe rele og koblet det slik jeg trodde det skulle kobles og nå vil ikke motoren starte og tennplugga blir bløte av bensin.Jeg har tatt ut pluggene å gjort dem rene å satt dem på plass igjen. Jeg prøvde da å starte motoren men ingen ting skjedde.
Jeg kjørte da på nytt direkte strøm til bensinpumpa, men den starter fortsatt ikke. Jeg har ett koblingskjema til motoren som viser et bensinpumpe rele, men det er merket med 1, 2, 3, 4, men på rele står det 30, 85, 86/1 86/2 87/1 87/2 Jeg trenger en forklaring på hvordan jeg skal koble opp dette relet.Jeg tror også at dysene mine står oppe hele tiden å pøser på med bensin.Det kan hende at under opp kobling av relet at jeg har fått kjørt strøm der det ikke skal være noe strøm.Er det noen måte å sjekke om styrehjenen til motoren har gått i stykker.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.091 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.