×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vovlo 940 lugger og fusker

Mer
14 år 8 måneder dager siden #3230 av Rune G
Min nyinnkjøpte 1992 Volvo 940GL, km 201000, lugger og fusker ved vanlig kjøring. Bilen dauer ikke, men smålugger og fusker med jevne og ujevne mellomrom. Motoren har også en \"tikkelyd\" ved pådrag. Høres egentlig ut som en liten lekkasje i manifolden, og det kan godt være at det er det, for jeg har ikke fått sjekket det enda. Men luggingen er verst og litt irriterende. Hvor begynner jeg for å få fikset dette så rimelig som mulig?
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3238 av Bilmekanikeren
:whistle: Ved lugging vil det i mange tilfeller være tennpluggledninger, tennplugger, rotor eller fordelerlokk som er årsak. Men når du sier at du har en tikkelyd så kan det være på grunn av lekkasje i innsugingsmanifold eller eksosmanifold. Lekkasje i innsugingssystem vil føre til falsk luft og dermed for mager blanding som fører til fusk. Spray lett med startgass dersom du mistenker lekkasje her men pass opp så det ikke tar fyr. Ved lekkasje så vil motoren reagere på tomgang.
Mer
14 år 7 måneder dager siden #3273 av Rune G
Har skiftet tennplugger, ledninger, fordelerlokk og rotor. Det hjalp betraktelig. Fordelerlokket så grusomt ut. Men fremdeles lugger bilen noe og antyder at det er en annen(eller flere) feil i systemet.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.145 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.