×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

viftestyring kupevarme

Mer
18 år 2 måneder dager siden #309 av toyo
Jeg har en Toyota Carina II 87-mod. Viftestyring (varme )har 4 hastigheter/intervall. Først fungerte ikke laveste trinn, så neste trinn og deretter også neste trinn (i løpet av ett år). Nå har jeg bare siste/høyeste hastighet igjen, det er litt ubehagelig, men jeg er mer redd for at siste intervall også gå i stykke.
Har prøvd å måle spenning, fant ut at knappen til å slå på viften er ok, rele' er også ok, målte spenninger i viften er fra 8-12V (fra laveste til høyste hastighet).
Jeg lurer på om er det noe feil som jeg kan fikse, eller selv viften må byttes ut.
Kunne ikke se noe motstand før vifte, men siden jeg målte fra 8-12V i selv viften ved forskjellige innstillinger så jeg regner med at motstanden er ok (hvis den motstanden fins?)
På forhånd takk
Mer
18 år 2 måneder dager siden #324 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne viftestyring?
:D ser ut som om motstanden kan være røket ja! Når du måler med et voltmeter på vifta og du får fra 8 til 12 volt så trenger ikke dette bety at det ikke er feil på motstanden. Denne verdien vil falle betraktelig når du for eksempel setter på stikket på de forskjellige trinnene og belaster strømkretsen! Setter du isteden på en prøvelampe og sjekker de forskjellige trinnene så skal det lyse på alle. :oops: Håper dette er riktig løsning for deg!
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.