×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Lugger på styringen

Mer
14 år 10 måneder dager siden #2915 av J.M.V70.2.0T
Har en 2001 V70 2,0T som nettopp har vert inne til service. Når jeg får bilen tilbake lugger den på styringen. Symptomene arter seg som om servoen tar seg en pause, for så å virke igjen. Har også merket problemer med oppretting etter sving høyre og venstre. Bilen har også nylig fått en del nye foringer på forstilling. Har jekket bilen opp slik at hjulene er fri fra bakken, luggingen er da enda tydeligere. Gjorde denne testen med motoren i gang, men glemte å teste med motoren av. Har prøvd å se på universal krysset på rattstammen, men kan ikke se noe åpenbart galt der. Synes det er noe påfallende at dette skal oppstå etter en service.

Håper på gode tips.
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2924 av Bilmekanikeren
FB) eilen kan ligge i dette krysset i rattstammen som du selv nevner. Men det kan like godt være en feil i styresnekke, brudd i en fjær, defekt støtdempertopp, treg opphengskule eller feilmontering av foringer. Vi må av og til ta av styrekuler for å sjekke om feilen ligger i andre deler av hjulopphenget.:silly:
Mer
13 år 11 måneder dager siden #3836 av kongeorna
Hei

Fant du ut av problemet men styringa?

Min 1998 V70 AWD har nå rullet ca 275000, motor og gir ser ut til å fungere utmerket. Det er oppstått endel andre problemer, som jeg ikke helt kan finne ut av.

#1 den lekker kjøleveske når den står, men det er så lite at jeg kan ikke se hvor det kommer fra.

#2 Styringa er blitt rar, det er akkurat som at den \"henger\" på enkelte ratt utslag.

Er det noen av dere som har vært borti noe lignende symptomer?
Vannlekkasjen kan jo være så mangt, men problemet med styringa er litt værre. Tror ikke problemet ligger i servopumpa, er det andre ting som kan gi denne feilen?
Mer
13 år 10 måneder dager siden #3841 av Bulleee
Besvart av Bulleee i emne Sv:Lugger på styringen
\"Har også merket problemer med oppretting etter sving høyre og venstre\"
Kan være feil spissing f.eks på for hjulene, prøv å ta en 4 hjuls kontroll...
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.157 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.