×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Turbo i en 1.4???

Mer
18 år 3 måneder dager siden #262 av mats
Turbo i en 1.4??? opprettet av mats
har en honda civic2000 1.4is 90h...får man no mer power av å sette inn en lavtryk turbo eller er det ikke no vits???
Mer
18 år 3 måneder dager siden #269 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Turbo i Honda
:shock: Turbo på en 1,4 motor vil nok gi deg mere krefter dersom du i det hele tatt får det til å fungere! Bilen er heller ikke laget for mer effekt så du må tenke på å forsterke bremser og understell også! Staten vil ha mere penger i hestekreftavgifter og forsikringsselskapet vil ha de nye opplysningene dersom du har fått prosjektet godkjent! Tror du skal få vansker med å få tak i en turbo som passer og ihvertfall få tak i en manifold som passer eller tilbehør som skal styre ladetrykket. Jeg vil tro at den letteste måten vil være å skifte bil! :?
Mer
18 år 2 måneder dager siden #294 av mats
Besvart av mats i emne Re: Turbo i en 1.4???
hmm...har snakka med en del bil folk å de sier at det skal ikke være så dumt å sette inn en lav komp turbo...hva sier du til dette???
Mer
18 år 2 måneder dager siden #297 av Bilmekanikeren
Besvart av Bilmekanikeren i emne Turbo i 1,4
:lol: Alt går! Men kun dersom du har penger! Det er ikke så mye å hente ifra denne lille motoren heller så effekten står ikke i forhold til utgiftene. Hvor skulle du isåfall fått tak i disse delene og fått dem til å passe. Jeg vil tippe at "pakken" kommer på ca 50 000! Er det verd det?
Mer
18 år 2 måneder dager siden #302 av stian1979
Besvart av stian1979 i emne Re: Turbo i en 1.4???
Du kan kjøpe en progresiv bensin trykksregulator på www.gikturbo.no
Denne 3dobbler trykket på dysene vis turboen dobbler tryket sitt.
en wast gate koster ca 700. Du kan finne en brukt turbo på bil listen eller på internet for 1000-2000kroner. overhalings sett koster 1400-1500 da jeg gjorde det selv. Om du kjører forgasser så er det mye enklere. da kan du la turboen suge fra forgasseren og presse ladinga in i motoren.
Ikke le av en 1,4L
På slutten av 80 tallet så hadde f1biler 1,5L v6 med turbo og de ga fra seg 1200gamp under kvalifiserings set up og BRM produserte 550gamp på en 1,5L motor i 1952 og da med bare 2 ventiler per sylinder. I teorien så kan du kan få det samme ut av honda motoren, men veivakslingen vill lige på asfalten og toppen i rompa på gabriel lenge før turboen har begynt å jobbe for fult.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.114 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.