×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Volvo 850 2.5 10v tikking når motor er kald

Mer
15 år 6 måneder dager siden #2055 av Mørtsell
Hei. nå er det på tide å lure på hva denne tikkingen er etter 5 år. i det jeg starter motoren når den er kald, så er det en sterk tikkelyd fra motor mens den går. dette har vært i mange år. men så snart den er varm, går alt som det skal. bruker castrol olje. høres ut som ventiltikk. takk for godt svar:)
Mer
15 år 6 måneder dager siden #2092 av Bilmekanikeren
:) Du kan prøve den billigste måten først. Jeg tipper at tikkingen kommer fra tette ventilløftere. Da skal du i forbindelse med neste oljeskift fylle på et produkt som renser oljesystemet. Det kalles motorflush dersom du velger Forte. Dette skal altså fylles på den gamle oljen og motoren skal gå ca en halvtime med dette med litt forhøyet turtall før du tømmer oljen og skifter ut filteret. La bilverkstedet gjøre dette. Nytter ikke dette så kan det være slitasje i ventilløftere.:dry:
Mer
15 år 6 måneder dager siden #2095 av Mørtsell
takk for svaret:) da fikk jeg det bekrefta. men dette har jeg gjort for kort tid siden uten hell. så det er nok slitne ventilløftere. men dette startet jo veldig tili på bilen. 94 mod. gått 190 000. 5 år og lengre tid har dette pågått.

kan dette på noen måte skade motoren, eller kan jeg leve med dette?

kan jo prøve å flushe motorn neste gang jeg skifter olje også!?
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.126 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.