×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Hatt mondeo'n på EU-Kontroll - Noen ford eksperter her?

Mer
18 år 5 måneder dager siden #183 av freimann
Det er en 1997-98 modell stasjonsvogn. 2.0 liter.

Der sa dem at jeg måtte bytte foring i nedre fremre bærearm. Det ville koste 4600,- med EU kontrollen. Dem anbefalte med og bytte hele bærearmen, for det var mindre jobb og kostet ikke så mye mer. I tilfelle bærearmen skulle ryke senere. Det kostet meg da 5100,-
Er dette dyrt eller billig?

Dem sa at bilen hadde gått 95000,- og da måtte foring byttes, stemmer dette? I såfall kan jeg slå meg til ro med at speedometer på bilen faktisk ikke er "stilt" på. ?

Noen ford eksperter her som kan svare ?
Mer
17 år 7 måneder dager siden #484 av tanita
Besvart av tanita i emne bærebro
Du kan skifte bare foriger også, foringene koster 3-400 kr stykket.
Men de er litt vriene å skifte. Kjøp handbok hos bildeleforhandler til bilen din der står det bra forklart. lykke til
ps Du sparer i hvert fall 3000
Mer
17 år 7 måneder dager siden #489 av ivar
Besvart av ivar i emne MONDEO
Mondeo har ikke de mest slitesterke forstillingene.jeg kjøpte en 98 mod i mars 05,da skiftet jeg alle 4 foringene,1 år etter måtte jeg skifte på v, side igjen.På ford-verksted skifter de foringer kun 1 gang pr bærebro,(slitasje i broene,foringen sitter ikke godt nok).ny uorg, bærebro koster ca 1000-lapp.skiftetid og forstillingskontroll ca 2 timer (ca 1500 kr) .ring rundt å få priser på jobben.OBS: er det ikke skiftet foringer tidligere må bolten kappes av v side,fremre.(bolten går ikke å ta ut pga girkassa,få tak i ny bolt)skift bolt,istedet for å begynne å løsne girkasseoppheng.enklere og billigere.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.161 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.