×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Check engine Nissan Micra 98 mod 198000km 1.0l

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1815 av Drentz
Hei, jeg har et spørsmål her, for en stund tilbake gikk det hull på kjøleveskebeholderen min/max (ikke radiatoren)var rett og slett råtten.. jeg fikk da meldingen check engine litt før jeg så at beholderen var tom, bilen gikk varm og hakket/hoppet framover.
Dro på nissan men de skulle ha 930,- for en ny kjøleveskebeholder, dro på høggeren på Rygge og fant flere micraer der og tok den beste beholderen, kostet 70,- inkl noe annet småtteri:)
iallefall, byttet beholderen og fylte totalt ca 2 liter med kjølevesket 50/50 med vann. kjørte en runde og luften forsvant når motoren fikk litt temp, etterfylte da igjen.
Nå går bilen som normalt men check engine står der fortsatt, jeg leste at de kunne være noe med avgass systemet men det virker rart, da sammenhengen mellom check engine lyset kom samtidig med økt temp i motoren. nå er tempen normal. Check engine lyser hele tiden, har prøvd å ta av batteriet, men det hjelper ikke. Er det noen måte å få \"resatt\" lampa check engine? evt hva kan da være feil?

Ha en god dag, Mvh Glen Joramo
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1832 av Drentz
Hadde satt pris på alle tips å triks, da jeg ikke skjønner bæra hvordan jeg skal få det lyset av, jeg er på grensa til å åpne opp og fjerne pæra til check engine.
Alle svar fjærnt og nært tar jeg imot:)
Takker, mvh Glen
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1841 av Drentz
Da har jeg funnet en lekasje til, ser ut som den er ved, vet ikke helt hva det heter, men kjøleveskemotoren eller noe slikt. midt under motoren på høyre side (hvis du sitter inni bilen)
Må nok ha bilen oppe på bukk hvis man skal få et god oversikt da jeg kun ser en fukt stripe ovenfra ved siden av viftereima.
Bilen lekker mye når jeg starter den, men når jeg har kjørt den varm stopper det av en eller annen grunn, værst når motoren er kald.
Jeg tror ikke motoren er gåen, men muligens en pakning som er begynt å bli sprø eller noe.
Skriver et nytt inlegg når jeg har hatt bilen på bukk, og evt kostnat for deler (gjør det selv og hvor lang tid det tar) og dele og arbeid (verksted).

Ha en strålende dag, mvh Glen
Eier av
Nissan Micra 1,0l 1998
VW Boble 1973 mod
Snart eier av Nissan Qashqai 2008 mod
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.083 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.