×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Alvorlig risting ved høy fart

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1748 av abrunstad
hei

jeg byttet nettop venstre hjullager forand på min Audi 80 1,6l 1991.

Nå er ulyden av at jeg kjører med et ødelagt hjullager borte, men det har oppstått en voldsom risting der fremme ved hastigheter over 80-90 km/h. Dette var der ikke før jeg skiftet hjullager.

Jeg har fremdeles ikke rukket å bytte drivknuten som ogå er gåen.
kan det være denne som forårsaker ristinegn? Jeg todde denne kun førte til en \"klakkelyd\" ved svinging og når man kjører over ujevnheter i veien.


Jeg har også hørt om en slags \"pakningsguffe\" man kan helle i motoroolje slik at man kan tette evt. smålekasjer i fra motor. Stemmer dette, og vet du evt. hva denne heter?
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1813 av Bilmekanikeren
:blink: Risting i 80/90 kommer ofte på grunn av ubalanse i hjul. Men det kan også komme fra defekte dekk eller felger, hengende bremser eller som du selv antyder drivledd.:pinch: Kan det hende at du ikke har gjort jobben skikkelig og at diverse skruer ikke er skrudd skikkelig til?:blush: Pakningstoff som kan helles direkte i oljen har jeg ikke hørt om og har heller ikke noe særlig tro på. Men det er et stoff som kan tilsettes i oljen på eldre motorer som er utslitt og som skal forhindre oljeforbruk blandt annet. Forte og Tunap for eksempel.:laugh:<br><br>Endret av Bilmekanikeren, den 24/07/2008 08:39
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.206 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.