×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Skifte nedre bærekule VW Caravelle T4 - 94

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1726 av haknuts
Heisann,
Har med friskt mot gått på for å skifte nedre bære(arms)kule. Har fått løsnet kula fra bremsehuset, og løsnet mutteren fra selve bolten som låser den til nedre bærearm. Har også løsnet lenkearmen mellom stab.stag og n.bærearm, slik at n.bærearm er fri.
Bilen henger nå på bukker foran.

Kula var som nevnt låst til nedre bærearm med en mutter, samt at den har en konisk aksling som er presset/dratt ned i bærearmen.

Problem 1: Jeg kommer ikke til å få banket ut bærekula. Bremsedetaljer og stag er i veien slik bilen står. Spm: Hvordan få løftet unna resten av forstillingen fra nedre bærearm, slik at jeg kommer til? Er redd for å bøye styrestag, ødelegge drivaksel etc hvis jeg jekker opp dette (alt vrir seg når nedre bærearm er løsnet).


Problem 2: Har en følelse av at kula sitter bedre enn støpt... Banking med tungt verktøy/mothold, ters (vanskelig å komme til), varme(pistol) etc. hjelper ikke. Spm: Noen tips til hvilket verktøy/metode som bør benyttes?


På forhånd takk,
Håvar<br><br>Endret av haknuts, den 02/07/2008 16:24
Vedlegg:
Mer
15 år 10 måneder dager siden #1732 av haknuts
Vurderer nå å demontere nedre bærearm fra bilen, for slik å få tilgang til å jobbe med kula.

Det virker imidlertid som om bærearmen er fjærbelastet?

Vedlegg:
Mer
15 år 10 måneder dager siden #1737 av saab
Hei.denne bilen er det torsjons fjæring på. så du må stemple av øvre bærearm ellers blir du veldig plaget. gjør du det går det som en lek.
Mvh.Lars

Lars
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.125 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.