×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Defekt tannstang, kan jeg reklamere?

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1708 av Kenna
Hei,
Jeg har en Nissan primera STV, 2003 mod, som har gått 58000 km. Altså 4.5 år gammel. Hadde bilen på 60000 km service i dag, og jeg ba de samtidig sjekke styring/servo da den har oppført seg merkelig de siste dagene. Resultat er at jeg må bytte tannstang grunnet slitasje, og lekkasje..

Pris inkl. arbeid ca 15000.

I utgangspunktet hadde jeg forventet at det var en del som skulle holde mye lengre enn 58000 km. Har jeg rett i det, og burde jeg få igjennom en reklamasjon på dette? Bilens servicer er fulgt, og brukes stort sett til å fra jobb. Altså, normal kjøring.<br><br>Endret av Kenna, den 27/06/2008 22:29
Mer
15 år 10 måneder dager siden #1711 av Bilmekanikeren
:( I noen tilfeller er det deler som byttes uten kostnad for kunde i et visst tidsrom og det vil merkeforhandleren i dette tilfellet kunne opplyse om. Har ingen opplysninger og hvilke ting dette gjelder for din bil desverre.:unsure:
Mer
15 år 10 måneder dager siden #1787 av Kenna
Fikk melding fra verkstedet i dag om at de dekket 2000.- kroner og Nissan sentralt dekket 6000.- kroner. Hvilket betyt at jeg må ut med ca 7000,-. Jeg er fortsatt ikke enig i at jeg skal ha noen utgifter på dette, da jeg mener at tannstang skal holde langt lengre enn bremser som jeg for eks. byttet ved 55000 km. Lyspærene på bilen min varer jo nesten lengre enn tannstanga.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.108 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.