×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Kjøp av 1974 VW buss for 8.000,- - God idé?

Mer
15 år 10 måneder dager siden #1633 av kjeks
Hei
Jeg har lenge ønsket meg en folkevognbuss til å reise land og strand rundt med. Har lett litt på nettet, men det finnes få (og dyre) slike busser.
I dag snublet jeg over en gammel 1974-modell som var til salgs for 8.000 kroner. Eieren bruker den lite, og vil derfor selge den.
Bilen har kjørt 137.000 km.

Bilen har en del småfeil. For eksempel er tenningen ødelagt, så man må \"tjuvstarte\" den. Motoren går godt når den er varm, men har en tendens til å stanse dersom den går på tomgang når den er kald. Å få start er forøvrig ikke noe særlig problem. Det er en del rust på bilen - stort sett små rustflekker her og der, men ikke noe alvorlig så vidt jeg kunne se.

Innvendig er bilen i ganske dårlig stand. Planen er eventuelt å røske ut alt interiør og bygge nytt.

Jeg har ikke noe særlig peiling på bil og motor, så jeg lurer på om 8.000 for en slik bil er et godt kjøp - eller om det blir et pengesluk som vil koste flere ganger innkjøpsprisen.

Så vidt jeg har forstått er det gunstig å kjøpe en slik bil med tanke på omregistrering, årsavgift, etc. da bilen er definert som veteranbil.

Her er noen bilder av bilen
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.112 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.