×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Motortrøbbel med 95 Passat 1.8

Mer
15 år 11 måneder dager siden #1579 av BootFish
Jeg har en 95-mod VW Passat som jeg ikke får liv i. Jeg er i utgangspunktet ikke motor-kyndig, men forstår meg på noe ihvertfall. Håper noen har noen tips..

Motor:
1.8 90 Hk Bensin

Slik oppstod problemet:
Mistet effekt etterhvert på vei hjem fra jobb en dag.
Dro såvidt oppover slakke bakker. Etter mer gasspådrag jeg gav jo dårligere gikk motoren, benyte å fuske og til slutt stoppet helt. Da var den nok sur og ville ikke starte igjen før den var kald igjen.

Hvordan er problemet nå:
Motoren starter ikke. Den \"kinner\" og \"kinner\" og høres ut som om det er rett før den \"tar\" hele tiden. Dersom motoren er kald kan den starte og gå på tomgang i 10-30 sekunder før den dauer igjen. Dersom jeg gir gass dauer den med en gang.

Hva jeg har sjekket/byttet:
Ny coil, ny fordeler m/rotor, nye plugger, ny forgassertilkopling mellom innsuget og forgasseren.
Har sjekket at den får bensin og at det er gnist. Det ligger ingen død ugle i luftinntaket, så luft skal den også få. Når motoren er kald og jeg får den til å gå noen sekunder hører jeg antydning til en slags \"fiselyd\" /luftlekkasje-lyd fra omtrent rett under førersetet, men klarer ikke lokalisere det nærmere.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.084 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.