×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

VW Golf 1,4 som koker

Mer
15 år 11 måneder dager siden #1569 av Ferrari1100
Hei,
Jeg har en VW Golf 1,4 stv fra 1998.
I går gikk kjølevannstemperaturen rett til vers etter 15 min kjøring og kjølevæsken begynte å koke. Jeg har ikke hatt et slikt problem med den før.
Jeg etterfylte en liter kjølevæske slik at nivået i ekspensjonsbeholderen kom på max. Så lot jeg bilen gå på tomgang og temperaturen gikk sakte opp mot max. Og nivået med kjølevæske i ekspansjonsbeholderen kom langt over max...

Noe jeg har forstått er at jeg bør lufte anlegget etter en koking. En mistanke er nemlig at den gikk varm pga for lite kjølevæske (lov å håpe) og at det hele kan løse seg ved lufting av anlegget og etterfylling av kjølevæske.

Spørsmålet er da:
Hvor er lufteventilen på en VW Golf 1,4 stv fra 98?
For det holder vel ikke bare å åpne ekspansjonsbeholderen etter at bilen er kjørt varm?

Kan dere også beskrive resten av prosedyren for meg? Andre ting jeg bør sjekke selv, før jeg evt setter den på verksted om jeg ikke greier å løse dette selv?

På forhånd takk for hjelpen.<br><br>Endret av Ferrari1100, den 12/05/2008 12:28
Mer
14 år 3 måneder dager siden #3558 av golftdk
Besvart av golftdk i emne Sv:VW Golf 1,4 som koker
er ikkje sikkert at det er luftskrue på den. viss det er sit han på høgre side. Prøv å bytt lokk på eksansjonstanken(ca 200kr) eller pakningen som sitt inni lokket. Bytt/elr fjern termostat for den del, reis på verkstad og få dei til å feisøke. kan vere defekt toppakning, då bles det trykk inn i kjølesystemet.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.081 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.