×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Golf 2 1,6L 86mod - Tuller seg...

Mer
16 år 1 måned dager siden #1361 av timerider
Hei!

Siden nyåret har bilen min begynt å tulle seg. Jeg ikke har så stor peiling på verden under panseret, så tenkte jeg skulle prøve å forklare problemet, og ta det derfra :laugh:

Altså...

Bil:

Golf 2 1,6L 86mod Modell: 1986 Km stand: 130000

Problemer:

1. Bilen starter fint både når den er kald og varm. Men til tider kan den hoste og putre en del de første minuttene. Sliter liksom med å akselere, selv med pedalen i gulvet, men plutselig så rykker det til og hun går som en kule..

2. Virker som forgasseren er \"ujustert\", ettersom jeg fint klarer å løse ut på clutch i bakker osv. Kjørte hjem fra butikken nedi gater her igår uten å røre gassen. En del små bakker underveis...

Står jeg i ro på rødt lys, ruser bilen noe vanvittig til tider. I parkeringshus er det direkte flaut :pinch:


Hadde satt pris på litt hjelp!

Mvh,

Lasse
Mer
16 år 1 måned dager siden #1368 av Bilmekanikeren
:blink: Tydelig at motoren får i seg noe den ikke vil ha. Jeg vil tro at den får for mye luft på grunn av lekkasje under forgasserdelen eller fra lekkasje i vakumklokka ved siden av forgasseren. Det kan også være at den har vann i forgasserens flottørkammer eller at den ha irret fast i akselerasjonspumpa noe som er vanlig på denne forgasseren.:)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.096 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.