×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Opel Astra Feilmelding

  • Søgnen M
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 8 måneder dager siden #11271 av Søgnen M
Opel Astra Feilmelding opprettet av Søgnen M
Hei. Nylig kjøpt en Opel Astra 1.7 CDTI 2005 km stand 174.500, der varsellyset av bildet av en motor lyser konstant. Av og til går bilen også i nødmodus, og sperrer på 3000 omdr. Men ettersom selger sa at EGR ventil var ny, og at jeg noen ganger klarer å bli kvitt nødmodusen med å justere på gassen på viss måte, da gjerne forsiktig øke turtallet og plutselig så forsvinner nødmodus, og bilen kjører som normalt igjen. Ellers kan man, noe selger hadde gjort når dette oppstod, vri tenningen av og på fort, så fosvinner også nødmodus. Men som sagt, motorlampen lyer hele tiden. I manualen til bilen står det "eksos" som feil, hvis den lampa lyser, men ettersom eksosanlegget også skal være skiftet innen få år siden, vil en jo tro at der er feilfritt. Men, Hva mener dere? Har ikke koblet på feilkode-leser ennå, men har prøvd å ta av minus kontakten på batteriet noen minutter for å se om varsellyset da forsvinner, men nei. Hva tror dere? Hva bør jeg event uelt gjøre, muligens før jeg får lest feil-koder......
Mer
8 år 8 måneder dager siden #11272 av Knut2009
Hei.
Hva skal man si til deg for at du skal skjønne at du har kjøpt en bil med en defekt uansett hva selger sier.
Men svaret er vel ganske enkelt enten å returnere bilen eller sette den på verksted.
Moderator: Knut2009
Tid til å lage siden: 0.111 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.