×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A6 1998 2.4 Automat - Rister kraftig

Mer
14 år 4 måneder dager siden #3547 av Jim..18
Hei,

Den siste uken eller to nå så har min bil vært ute av drift pågrunn av kulden her nede i Oppland. Vi prøvde alt mulig fra startkabler, startgass, kondensfjerner... uten hell.

Nå for 2 dager siden så plasserte vi en varmevifte foran bilen og pakket inn hele motoren med isolasjon... Dagen senere prøvde vi å starte den og den startet. Som alltid startet den utrolig tregt, problemet nå var at motoren ikke holdte seg mer enn på 500 omdreininger om jeg gidde litt gass for at den ikke skulle dø ut.. Slapp jeg så døde den, etter 1 - 2 min så varmet motoren seg litt opp og turtallet gikk til normalt. Under varming så small det og det var mange ulyder som kom fra motorrommet.

Idet jeg begynte å kjøre i 1 - 2 gir så merket jeg absolutt ingenting... før den giret til 3. Jeg kom på aksellerasjonsfeltet til E6 og bilen ristet noe drastiskt i det jeg aksellererte, jeg trykte bunn gass for at kick-down skulle slå inn, da giret den ned til 2 gir og den sluttet å vibrere. Da den giret opp igjen til 3, vibrerte den ikke noe særlig. over i 4, små vibrasjoner...

Ved gass for aksellerasjon på E6 så begynte den å vibrere... i 5 gir så vibrere den hele tiden og skummelt mye når jeg gidde gass.. Kom inn i sentrum, hvor den holdte seg på 1 - 2 giret hele tiden så vibrerte den ikke.

Jeg kjørte hjem, og kjente det stinket bensin fra eksosen. Jeg har alltid hatt problemer med å starte bilen uansett temperatur. Nå derimot så er det bortimot umulig. Da jeg får start og får den til sin normale turtall omdreininger.. så bestemte jeg meg for å høre i motorrommet... Da hørte jeg at det kom 3 klikke lyder fra sylinderene på høyre side av motoren og kun 1 klikke lyd fra venstre side. Kan det være Tennpluggene som ikke fungere?

Merket også at aksellerasjonseffekten hadde blitt dårligere i sommeren 2009. Håper det ikke er noe feil med girkasse da dette kan bli utrolig dyrt... har bestilt 6 nye tennplugger, nytt luftfilter, nytt bensinfilter, nytt oljefilter og ny motorolje. Håper dette kan løse problemet :)


Tusen takk for svar på forhånd


Mvh Jim
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.078 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.