×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Garantisak?

Mer
15 år 2 måneder dager siden #2582 av Oluf1988
Garantisak? opprettet av Oluf1988
Hei,

Her er saken:

Kjøpte en Opel Vectra 2000 model i august 2008. Med på kontrakten fikk jeg 3 mnd garanti.

Nå i Februar fikk jeg først problemer med servostyringen min og leverte den inn til forhandleren jeg kjøpte bilen hos. Disse fant ikke ut hva som var feil, men feilen rettet seg av seg selv faktisk dagen FØR jeg leverte den inn på sjekk hos dem. Så gikk det kansje 1 dag eller 2 og motorlampen på bilen begynte å blinke. Etter en uke ble lampen mer og mer intens og bilen har i tillegg begynnt å fuske.

Nå lyser lampen konstant og motoren fusker på sylinder nr. 2. Leverte inn bilen igjen til forhandleren og de kunne ikke finne noe feil selv om de var enig med meg om at bilen fusker. (De skiftet tennplugger og tilsatte noe tilsetningsstoffer i bensinen i håp om at det skulle løsne noe dritt i innsprøytningsdysen.)

Ble litt lei fordi de hadde hatt bilen inne en hel dag og ikke funnet noen feil og leverte bilen inn hos et autorisert opel verksted. De konstanterte at styre enheten til motoren var defekt.

Denne kostet da 12000+ montasje og programering.

Så nå kommer spørsmålet:

Har jeg noe garanti utover garantien som jeg har skrevet under på i kjøpskontrakten?
Mer
15 år 1 måned dager siden #2599 av stejoh
Besvart av stejoh i emne Sv:Garantisak?
Sjekk med forbrukerrådet..Du har visse rettigheter om du har kjøpt bilen fra ei næring dvs bilforhandler..mener jeg..Norsk kjøpslov e jo 5 år..

Steinar
Moderator: ivar
Tid til å lage siden: 0.229 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.