×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Jeep Grand Cherokee 94 mod. V8 - startproblem

  • Solvik-Nilssen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #7065 av Solvik-Nilssen
Jeep Grand Cherokee 94 mod. V8 - startproblem opprettet av Solvik-Nilssen
På veg hjem fra fjellet i går skal jeg slippe av en kammerat. Stopper bilen/ motoren og lesser av mannen og skiutstyret.

Når jeg så skal starte bilen og hjem til sofaen er det IKKE noe liv. Får livstegn ved at all elektronikk fungerer som normalt (lys, langlys, radio, etc..) Men ikke noe lyd fra startmotoren/ tenning/ motor. Prøvde å kople til en annen bil med startkabler tilfelle det var dårlig spenning i batteriet til å kicke i gang startmotoren, men det gav ingen resultater. Sjekka alle sikringer inni bilen og under panseret, alle ser ok ut.

Mistenker at det er en startsperre/ anti theft, da jeg tidligere har hatt problem med besintilførselen en gang batteriet gikk tomt. Har derfor prøvd å låse opp bilen manuelt på førersiden ganger to, hvilket fikset problemet den gang, men uten resultat. Har byttet batteri siden den gang.

Har lest på nett når det gjelder feilkode, telt meg frem til feilkode 12-32-55. Men skjønner ikke noe mer av den grunn.

Har videre prøvd å resette startsperren/ immobilizer ved å: 1.ha førerdøren åpen, 2.låse bilen med nøkkelen (knappen), 3.lukke førerdøren og 4. vente 16 sek til den raske blinkingen av "security" lyset skal avta til en noe tregere blinking. Etter 16 sek har "security" lyset stoppet å blinke. Den sene blinkingen kommer ikke og jeg lurer derfor på startsperren IKKE er blitt resatt/ deaktivert.

Kan noe hjelpe meg?
Tid til å lage siden: 0.083 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.