×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vær skeptisk til EU kontroll der det er mangellapp

Mer
16 år 10 måneder dager siden #909 av Raptor
Vær skeptisk til EU kontroll :shock: . Har du peil på bil så vær meget skeptisk :? . Eks. min sønn har en 99mod. MBW 5 serie (Vi kjører bare MBW her i familien he he :P ) Ved EU kontroll på et verksted så fant de slitte bærekuler V side foran, slitte stabilisatostag V side foran , slitt bærearmstag bak :roll: .. Da reagerte jeg for at jeg fant ingenting ved egen sjekk :( . Kjørte til mitt faste verksted med bilen for etterkontroll der de sannsynligvis hadde delene som trengtes også. Etter en 1/2 time ringte verksmester og sa han var forundret for ingen av de listede delene var slitt :roll: .De fant rett og slett ingenting mangler ved bilen. Javel..min sønn stakk opp og hentet bilen, fikk full godkjenning og noen kr. fattigere på etterkontroll. Slike ting gjør meg fustrert og forb...Jeg satte meg til bords og ringte regionskontoret, vegvesenet i Arendal. (Statens Veivesen Region sør) og spurte hvordan jeg skulle forholde meg til klagesaker :idea: . Her fikk jeg adresser mm. Sendte full klage med kopier osv. Noen dager etter fikk jeg en telefon fra en saksbehandler der at mitt brev var registrert og jeg fikk beskjed at de skulle avlegge det første verksted et besøk. Enden på visa var at de mistet sin EU kontrollbevilling i ett år :twisted: .
Om de har skjerpet seg vites ikke, men min sønn setter aldri sine bein der.
Vær OBS du også. Feil og mangler defineres ikke likt og verkstedene produsererer ofte feil for å få seg merarbeide. Normalt tar jeg EU kontroll på mitt faste verksted :D . Det som måtte være av mangler tar jeg selv på forhånd.
Ærlige verksteder er det også meget få av.. :wink:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.088 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.