×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

1988 BMW 525i eller 1994 Toyota Carina E

  • modus
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
17 år 3 måneder dager siden #639 av modus
BMW 525i
--
Etter å ha gjennomgått tusenvis av annonser, og saumfart nettet en god stund fant jeg fram disse to bilene.
BMWen fikk jeg med en gang lyst på fordi jeg enkelt og greit syntes disse bilene ser fantastisk flott ut, og ikke minst er det ikke noe å si på motoren.
Bilen er godtkjent 15 Januar, og har fått en nyere motor som har gått 160.000km.
Rust er ukjent for denne bilen, ser man bort i fra 2 flekker med overflate rust.
Tilbudet jeg har fått før "pruting" er 35.000 kr.

Toyota Carina E Combi
--
Fant også denne bilen, som jeg i et "fornuftig" øyeblikk fant som en litt mer økonomisk bil. Den er yngre, og den er ikke like tørst. Bilen har gått 140.000km.
Bilen har fullstendig servicehefte, og er nettopp godkjent.
Fikk samme pristilbud på denne, 35.000kr.

Spørsmål:

Hvilken av bilene er faktisk verdt 35.000kr? Er det et godt kjøp, eller et dårlig kjøp? Begge bilene er nettopp godkjent, mens BMWen er litt råere, er Carinaen en billigere bil å kjøre. Personlig så sier fornuften at jeg burde ta Carinaen, mens gutten i meg helst vil ha 525en. Og det er vel gutten som veier tyngst..
Hva er deres tips?
Mer
17 år 3 måneder dager siden #649 av kenneth
ingen er verdt 35 000 spør du meg.

de nærmeste (da tenker jeg kvalitet) er Toyota Carina E Combi

<a href="tracking.euroads.no/system/tracking.php?...mp;amp;eatrackid=428">Her finner du bildeler til best pris..........[/url]
Mer
17 år 3 måneder dager siden #650 av Bilmekanikeren
dette er jeg enig i

se noen annonser til før du kjøper :wink:
Mer
16 år 10 måneder dager siden #910 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Eks. BMW 525i
Denne bilen begynner å bli noen år.. :shock: og normalt kan de svette mye olje på gear/kardang :? . Dette spes. BMW produsert på 80 tallet. Et godt råd er å kikke på evt. oljelekkasje under. Er det drypp/klar olje så glem den. Er det svetting iblandet grus, skitt så kan det være normalt. Ta ut peilepinnen og stryk en dråpe på finger. Er den ugjennomsiktig så glem bilen. Dette er typisk slurv med oljeskiftintervaller og da slurves det på også andre ting. Mange gnikker seg i hjel på bil for at den skal se blank og fin ut som kanskje er det enste de kan med bil, men mekanisk så blir ingenting gjort eller etterfulgt sålenge bilen fungerer.

Om prisen er verdt det er det bare øyne som ser som kan avgjøre, men er en "suuugen" så må en selvsagt vurdere det og er du ikke bilkyndig så må du iallfall få en som har greie på det med deg. :roll:

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 9 måneder dager siden #984 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Re: Eks. BMW 525i

Denne bilen begynner å bli noen år.. :shock: og normalt kan de svette mye olje på gear/kardang :? . Dette spes. BMW produsert på 80 tallet. Et godt råd er å kikke på evt. oljelekkasje under. Er det drypp/klar olje så glem den. Er det svetting iblandet grus, skitt så kan det være normalt. Ta ut peilepinnen og stryk en dråpe på finger. Er den ugjennomsiktig så glem bilen. Dette er typisk slurv med oljeskiftintervaller og da slurves det på også andre ting. Mange gnikker seg i hjel på bil for at den skal se blank og fin ut som kanskje er det enste de kan med bil, men mekanisk så blir ingenting gjort eller etterfulgt sålenge bilen fungerer.

Om prisen er verdt det er det bare øyne som ser som kan avgjøre, men er en "suuugen" så må en selvsagt vurdere det og er du ikke bilkyndig så må du iallfall få en som har greie på det med deg og summen summarium tilslutt er det oftest bare du som kan avgjøre. :roll:


Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 9 måneder dager siden #989 av Fordi
ikke velg noen av dem, kjøp ford :D
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.159 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.