×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

De svake punktene i en tilstandsrapport

Mer
14 år 1 uke dager siden #3773 av Kjelin
Hei.

Vi tenker å kjøpe bruktbil, og det er en vi er interessert i. Vi har forespurt tilstandsrapport på den, og fått det. Men så lurer vi på HVOR ille og kjipt det er med de punkter på rapporten som er svakest.

Det er snakk om en Opel Zafira 1999-modell som har gått ca.150 000km, pris 68.000 kr.

De punktene som har fått D på rapporten (dårlig/defekt) er:
- Styringsledd
- Stabilisator
- Lekkasjer/forurensing under \"miljø\"
- Nærlys
- Låse/tyverisikring

Alt annet har fått B.

Hvor mye kan vi forvente av en bil på denne alderen og den prisen? Vi vet ikke hvor mange svake ting man kan forvente til det.
Og hvor ille de svake tingene er (spesielt de tre første punktene da) kan vi heller ikke noe.

Takknemlig for alle råd og tips!
Mer
14 år 1 uke dager siden #3774 av Raptor
- Styringsledd
Refererer til punktene: Styringsledd kan være ytre endekuler eller indre. Er det tannstang så er det som regel 2 ledd. Er en bil eller skruekyndig kan disse skiftes selv men bilen må til forstillingskontroll etter dette. Det er også viktig å vite hva slags ledd det er om det er et enkelt ledd. Her kan det også være defekt mansjett etc.

- Stabilisator
Dette er som regel krengningstabilisator opphengt individuellt fra bilmerke til bilmerke.

- Lekkasjer/forurensing under \"miljø\"
Denne er litt diffus da jeg ikke er helt klar over hva du mener. Er det for høy CO2 utslipp i eksos..? Er det oljelekkasjer er det oftest dyre reperasjoner om dette er fra motor - gear eller kardang. Jeg legger til at det trenger ikke være det.

- Nærlys
Som regel en justeringssak.

- Låse/tyverisikring
Er det feil med alarm som jeg definerer det med kan dette være dyrt å reparere men jeg tar forbeholdt det er lite opplysninger på enkelte ting.

Egentlig skulle jeg sett hele skjemaet ikke bare stikkord.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 1 uke dager siden #3775 av Kjelin
*bilde kommer*
Mer
14 år 1 uke dager siden #3776 av Kjelin
Her kan man se punktene
i248.photobucket.com/albums/gg163/lindas...tilstandsrapport.jpg

Og ja, må innrømme at den delen med miljø skjønte vi ingenting av. I tillegg betyr den D'en der \"ikke lovlig\" :ohmy:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.115 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.