×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Gratis service- og reparasjonslogg

Mer
14 år 8 måneder dager siden #3188 av rogerlr88
Da serviceloggen har begynt å bli svært så populær vil jeg gjerne forsøke å formidle tilbudet til alle landets bilentusiaster.

Hva er Serviceloggen?
Serviceloggen er en online applikasjon hvor du kan legge inn alle dine kjøretøy, om dette så skulle være bil, båt, atv eller gressklipperen. Kjøretøyene legges inn med bilde og andre detaljer. Deretter kan du opprette reparasjoner og legge inn notater for hver enkelt oppgave, legge inn delenummer, delens merke, kostnader, etc.

Serviceloggen regner automatisk ut hvor høye (eller lave) kostnader du har pr. kjørte enhet for kjøretøyet, hvor langt du har kjørt, etc.

En slik reparasjonslogg er med på å øke kjøretøyets verdi ved evt. salg og du har fullstendig oversikt over utførte reparasjoner. Dette gjør det enklere å feilsøke ved en senere anledning.

Serviceloggen startet i utgangspunktet som et personlig prosjekt da jeg for en stund siden kjøpte meg en veteranbil som hadde behov for en del større reparasjoner. Jeg ville gjerne ha oversikt over hvor mye dette kostet meg, og dermed ble alfaversjonen av Serviceloggen utviklet. Etter dette luftet jeg idéen i et par tre forum, hvorav dette resulterte i dagens stabile versjon av Serviceloggen. Nye oppdateringer og flere funksjoner blir fortløpende integrert. Dette er som sagt et fritidsprosjekt og er gratis å bruke for alle. Håper så mange som mulig vil benytte seg av loggen. B)

Serviceloggens adresse er: www.servicelogg.no/

Kom gjerne med idéer og forslag til nye funksjoner og forbedringer.
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3189 av Raptor
For å si det enkelt så har jeg ingen respekt for websider som ikke har opplysning om hvem som drifter den.

Jeg har funnet ut hvem som drifter den via Norid, men det skulle være unødvendig å måtte søke via andre medier for å finne dette ut da dette bør stå på websiden..

En vet heller ikke hva ens katalogførte opplysninger brukes til, salg av emailadresser etc. etc. Desverre så mangler seriøsiteten når ID ikke finns. Slik jeg ser det så er det tydligvis at siden driftes av allt annet SPAM reklame.

Raptor
[moderator]

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3190 av rogerlr88
Det forstår jeg veldig godt. Jeg har konsentrert meg om å utvide og forbedre selve loggen og ikke kommet til det punktet at kontaktinformasjon og/eller betingelser og vilkår er lagt inn.

Jeg kan forsikre alle om at informasjonen som legges inn i Serviceloggen ikke vil bli videreført og/eller solgt til en tredjepart. Alle passord krypteres sikkert i en MySql database slik at ingen andre får tilgang til din brukerkonto. Jeg har absolutt ingen interesse av å utnytte folk som registrerer seg på Serviceloggen, heller tvert i mot. Jeg håper mange er fornøyde med dette tilbudet. Ikke så mye som er gratis her i verden lenger.

Serviceloggen er et prosjekt jeg har satt i gang på fritiden og er (og vil forbli) et gratis produkt. Et sammendrag av loggens historie finner du i første innlegg.

All informasjon du etterlyser vil komme, men jeg kan også skrive dette her. Jeg heter Roger (unngår å utlyse etternavnt i forum, men det kan bli funnet ved å søke i brreg.no) og er innehaver av Nettprodukt.no som er et norskregistrert foretak. Finnes i Brønnøysundregistrene og er registrert i mva.registeret. Nettprodukt.no er et fritidsforetak og er ikke min fulltidsjobb. Til vanlig har jeg en kontorjobb i Vestfold og har bil (spesielt veteraner) som hobby utenom alt annet (blir det tid til alt dette da :blink: )

Serviceloggen er, som nevnt tidligere, et fritidsprosjekt som vil forbli gratis å bruke for alle.

Håper dette ga svar på evt. spørsmål.

Slik jeg ser det så er det tydligvis at siden driftes av allt annet SPAM reklame.

Du skriver at siden driftes av alt annet enn... som jeg håper å tolke riktg ved at du synes siden er bra, men hvis dette er feil og du mener reklamen på siden så er dette reklame fra google. For å holde Serviceloggen gratis er jeg nødt til å dekke utgiftene for domene og webhotell. (de tusenvis av timene jeg har brukt på programmering av loggen tar jeg ikke med i dette da det er frivillig). Disse googlereklamene er ikke spesielt inntektsgivende, men dekker akkurat de få hundrelappene det i året koster å drifte serveren.

Still gjerne flere spørsmål... jeg skal forsøke å besvare dem etter beste evne ;)
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3191 av Raptor
Jeg har endel websider jeg er ansvarlig for og noe av det første en legger inn om det er en gratis eller betalingtjeneste er nettop emailadr. osv. Dette for eks. seriøsiteten, tilbakemelding til webmaster/eier eller den som er ansvarlig for drift. Jeg har laget meg bruker for å se innom på din side. Jeg kan heller ikke se hvor en sletter ens konto, noe som er påkrevet og skal være mulig i forbindelse med datatilsynets regelverk innen websider innunder norsk opphav med pålogg og bruker osv.

Websiden er sikker bra for de som ønsker denne info. opplysninger, men når noen påpeker det så skal det kanskje rettes vedr. websidens ID osv.? Som sagt så er det det første en lager i designet også for å gi evt. konstruktiv tilbakemelding

NB: Huske at det er dette jeg påpeker med websidens ID osv. Ingenting annet!

Mente å si at siden driftes tydeligvis av reklame.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3192 av rogerlr88
Som skrevet direkte eller indirekte flere ganger tidligere er ikke loggen ferdigstilt ennå, nye funksjoner vil stadig integreres og jeg har konsentrert meg om loggens funksjoner.

Jeg har laget meg bruker for å se innom på din side. Jeg kan heller ikke se hvor en sletter ens konto, noe som er påkrevet og skal være mulig i forbindelse med datatilsynets regelverk innen websider innunder norsk opphav med pålogg og bruker osv.


Har du laget deg en bruker kun for å finne ufullstendige opplysninger eller for å faktisk bruke loggen? Kan du slette brukerkontoen i dette forumet? Ikke meningen å hakke, men nok en gang nevner jeg at loggen ikke er ferdig utviklet. Nye oppdateringer kommer fortløpende.

Håper de fleste synes loggen er et bra tilbud og at dem som ikke synes det rett og slett bare velger å ignorere den.
Mer
14 år 8 måneder dager siden #3193 av Raptor
Da burde du konsentrert deg om enkle elementære ting som eks. ID og sletting av konto osv. under de første steg på vei av å lage denne siden. Jeg måtte jo lage meg konto for å se at jeg hadde mine ord i behold og at kanskje andre ting dukket opp når en var pålogget. Det er også viktig å gjøre designet mer eller mindre ferdig før det legges ut istedet for å invitere alle og enhver dit.

Jeg er ifall ferdig med min diskusjon og har belyst det jeg hadde på hjertet som jeg mente hadde et veldig viktig poeng og verdi. Uansett Lykke til videre!

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.123 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.