×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Er avgifts systemet retferdig?

Mer
18 år 2 måneder dager siden #301 av stian1979
En motor med lite volum vil ha et laft dreimoment. Man må konstruere topp på en slik måte at max dreimoment kommer på et høyt turtall for å få et akseptabelt antall hestekrefter.
Du får en motor som må pines med høyt turtal for å klare vanlig rush trafikk.
kw er Nm/s. altså der momentkurven treffer turtalskurven slik at dette blir det stedet motoren kan levere flest Nm i sekundet. Det området på registeret Nm er høyest er der motoren arbeider mest effektift og defor bør holde seg for økonomisk kjøring. Altså er motorer med et høyt moment ved lave turtal de som bør fungere best på norske veier, men det er jo nissan micra som vinner avgifts kampen.
Er dette retferdig?
Mer
18 år 2 måneder dager siden #305 av mus
Er der nor rettferdig her i Norge da!! :cry:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.117 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.