×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

VW Transporter

Mer
15 år 7 måneder dager siden #1934 av Olabil
VW Transporter opprettet av Olabil
Hei! Jeg har ikke noe peil på bil. For noen mnd siden ble jeg rygget på av en bil så forskjermen ble ødelagt. Jeg fikk forsikrings penger og tenkte jeg skulle spare på og ikke ha den på verksted. Jeg kjøpte meg en ny forskjerm og lakerte den selv. Det virket lett og bytte den.. I dag skulle jeg skru den av og bytte, men fikk ikke løsnet den i nederst i underskjermen. Det virker som den er sveiset eller limt fast på en måte...

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å få den av? uten å ødelegge mer på bilen;-)


Ola
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1935 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:VW Transporter
Akkurat dette med å skifte skjermer er greit, men å lakkere de selv stiller jeg det store spørsmål til..M.a.o en klusser ikke med bilens kosmetiske ytre om en ikke har peiling. En risikerer bare å få bilens totalverdi ved innbytte nedskrevet. Å lakkere en bilskjerm med eks. sprayboks gir meget dårlig resultat og gir heller ikke den varmeherding som kreves. Støvfritt er det jo heller ikke. Er det metallic lakk så sier jeg bare at et bra resultat kan aldri forventes med sprayboks. Å sprøytelakkere er ikke noe man oppnår bra resultat på enn å ha masse øvelse/erfaring.

Det du nå opplever er sannsynligvis opplever er at skjermen sitter i en limfuge som er etter etter at den var ny. Denne limfuge skal være der for å tette for søl og avta viberasjoner i karosseri.I gamle dager var skjermene punktsveiset med tettemiddel mellom. Nå skrus de vanligvis fast. I saken anledning så sier du ingenting om alder på bilen. Den kan godt være punktsveiset i nedreste bakkant eller også i forkant rundt lykteinnsats.

En annen ting er at der skjermene på biler blir byttet på verksted så blir disse påført understellsbehandling på innersiden og dette blir sprøytet på. Hvorfor prøve og gjøre dette amatørmessig når forsikringen dekker helle pakka? :ohmy:<br><br>Endret av Raptor, den 03/09/2008 15:25

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1936 av Olabil
Besvart av Olabil i emne Sv:VW Transporter
Hei hei!

Takk for et raskt svar.. Jo bilen er en 2003 modell, og ja det det ble ikke så veldig bra lakert, men for min del så gjør ikke det noe pga at jeg kun bruker den i jobb og kommer til å ha bilen til den ikke går lengre.

Hva skal jeg gjøre for å få av den limfugen da?


PS: på en dyrere bil, så fikser jeg ikke sånt selv :-)
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1937 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:VW Transporter
Spørs hvor mekanisk forståelse du har, men før jeg gikk til fysiske krefter så ville jeg spurt lokal/nærmeste versted (helst VW) om det kanskje er en eller flere skruer der.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1938 av Olabil
Besvart av Olabil i emne Sv:VW Transporter
Jepp! Takk for svar!
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.155 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.