×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Har verkstedet ansvaret ?

Mer
15 år 11 måneder dager siden #1606 av Cobra II Norway
Jeg har min skjeldrene veteran bil på verksted for, understells sandblåst/ lakkert og rustsveising av understell, motorrom innerskjermer fornt og bak.
Bilen hadde før innlevering hos verkstedet oppnådd 3 plass på en stor bilutstilling, og 4 x månedens bil på andre utstillinger og var utvendig meget pen med en flott original patina i lakken, dette ble også påpekt av verkstedet som skrev tilbale sitat “ en flott original patina vell vært og ta vare på” .

Etter /under at sandblåsing og rust sveising har vært utført har det oppstått lakkskader utvendig på bilens karosseri, ytterskermer utvendig, øvre del langs hele kanalene H.s og V.s. Mellomrom mellom forskjermer og dør samt på dørene, og i fronten og på panser og bakre støtfanger.
I første faktura er det spesifisert at bakre støtfanger er demontert fra bilen, men denne har også tydelige spor ette sandblåsingen og andre skader.
De har etter rustsveising tilpasset skjermer i fronten og da har det også oppstått flere lakk skader langs kanten på skjermene. Forskjerm H.s har en bulk og riper. Pyntelist rundt front rute har også blitt skadet og spriker ut fra front ruten ca 3-6 mm
Bakre skjerm V.s har forandret fasong/plassering og passer ikke lengre slik som den var når bilen ble levert, den spriker ut ca 5 millimeter fra kanalen.
Alle disse skadene har oppstått men bilen var hos verkstedet, og bilen står fortsatt der.

Er verkstedet ansvarlig for og rette opp alle lakkskader mm som har oppstått, og at de skal dekke disse utgiftene i sin helhet ???
Jeg ble på forhånd ikke informert om at dette arbeidet ville medføre lakkskader mm

Alle skader er dokumentert med bilder.

Kan jeg kreve at alt dette utbedres på verkstedets regning ?
Mer
15 år 11 måneder dager siden #1608 av Raptor
Sålangt jeg forstår så er det på din bil sandblåsingen har vært foretatt.
Og sandblåse en bil har jo ett mål for øyet og det er å komme rustangrep til bunns før evt. lakkering. M.a.o som en tann med karies. En må fjerne litt mer enn bare karies. Metallet må være blankt før grunning. Ofte må en også over på lakkerte og smittede flater for å sandblåse for og komme godt nok til. Dette går desverre ut over lakken som opprinnelig er der fra før. For meg høres dette ut som en ganske så totalrenovering av rustskader og da kan lakken tvilsomt bli som før og resultatet er da en total nedsliping og ny lakk.

Så er det i hva slags avtale som ble gjort angående dette før dette ble gjort? Her er det nok best du snakker med verkstedet om dette og her det nok bare ofte sunn fornuft som gjelder. Skulle verstedet foreta om/opplakkering av det sanblåste partier eller skulle det være slik? Føler at skulle verkstedet komme til bunns i rustangrepet så må en regne med at det går ut over andre lakkerte flater etc.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.108 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.