×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Drivaksel/kryss.

Mer
15 år 11 måneder dager siden #1592 av Stingray
Drivaksel/kryss. opprettet av Stingray
Hei.
Har fått noen stygge lyder fra høyre akslingen bak.Det begynte med en svak tikkelyd for hver omdreining ved sakte fart,men nå har det blitt mye værre.Høres ut som om akslingen skal knuse bilen ved gitte hastigheter,mens det er stille og fint ved andre hastigheter.
Regner med at det er krysset som er skadet eller at selve akslingen har fått seg et slag,men kvier meg litt for å demontere dette da jeg har liten erfaring med akslinger.
Er det noen av dere som kan komme med erfaringer om akselproblemer,evt om dette er noe jeg kan begynne å demontere/montere selv?
Bilen er en Corvette Stingray 76.mod.
Mer
15 år 11 måneder dager siden #1593 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Drivaksel/kryss.
Høres ut som en brutal lyd? Dette kan være et bakhjulslager. Jekk bilen opp og sett den i fri. Drei hjulet rundt. Napper det her så kan det være lager. Ikke noe veldig stor jobb, men en må ha spes. avdrager eller presse til slikt. Er det akslingens kryss så kjenner du vanligvis det i gearstanga som vibrasjon. Tviler på at det er pinionlager? (fremste lager i klokka)
Det kan også være gummiforingene til akslingene der denne ligger i som kan være slitt slik at akslingen går eksentrisk. Uansett må den opp og sjekkes på bukk eller at du jekker den opp. Finner du ikke ut av dette så må du nok på et verksted.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
15 år 11 måneder dager siden #1594 av Stingray
Besvart av Stingray i emne Sv:Drivaksel/kryss.
Takker for svar.
Har jekket den opp bak,men kommer ingen ulyder når akslingen \"henger\" fritt.Ser nok ut som et verksted får nyte godt av feriepengene mine i år, :-)
Blir aldri arbeidsledig med en slik bil i garasjen virker det som.
Mer
15 år 11 måneder dager siden #1595 av Stingray
Besvart av Stingray i emne Sv:Drivaksel/kryss.
Noen som kan anbefale et godt verksted i Hordaland/Rogaland som har litt kompetanse innen amcar?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.128 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.