×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vannlekkasje VW Passat 2003 Mod

Mer
16 år 1 måned dager siden #1317 av Stoila
I forrige uke opplevde jeg lekkasje inn bak førersetet på min VW Passat 1,9 TDI 2003 MOD. Forklaringen fra Møller var en propp i dreneringen rundt vannkassen. Nå er ikke jeg noen bilmekaniker, men ville tro at når bilen fyller seg med anslagsvis 10 L vann at dette var en reklamasjonssak så lenge dette ikke er min egen feil.

Det å antyde reklamasjon hos Møller var tydeligvis helt uhørt( selvom min nabo har blitt kalt inn med sin 2002 mod Vw passat for akkurat samme feilen), men de kunne tørke bilen for kr 500,-. Jeg regnet med at bilen var tømt for vann da de hadde fjernet \"proppen\", og valgte å tørke bilen selv. Det skulle jo selvfølgelig vise seg å bli særdeles vanskelig da dette krever demontering av det meste. Overraskelsen var alikevel stor da jeg fikk løsnet første del av filten bak førersetet. Der var det fortsatt mye vann. Jeg valgte å kontakte Møller den påfølgende uken for bestilling av tid til tørking. Jeg ble da tilbudt dette til kr 3000,-!!!! Hva som hadde skjedd imellomtiden som rettferdiggjorde denne prisøkningen vil jeg helst ikke vite.

Etter mye om og men, ble det avtalt tid. Dette skulle ta ett døgn....javel, så fint. Når jeg leverte bilen ble det sagt 3 døgn...

Denne historien føyer seg bare inn i rekken av eksempler på dårlig kundeservice hos denne Møller-forhandleren.

Spørsmålene mine er:

- Har noen andre opplevd dette?
- Noen som vet om dette går på reklamasjon?
- Har man krav på leiebil i slike tilfeller?
Mer
16 år 1 måned dager siden #1421 av Raptor
Nå skal ikke jeg kritisere Møller etc. for jeg bor ikke i Oslo. Det står ingenting om at du har kjøpt bilen ny eller brukt her. På en 5 års gammel bil kan disse gummitroppene under for bilser som har det morkne, en kan være borti noe under der disse dultes innover og det er fri vei for sølesprut nedenfor og opp. Filtrekk under mattene er som trekkpapir. Derimot kommer vannet ovenifra som det oftest gjør så er det som regel fra bakvindu eller frontvindu. Å finne det jeg kaler sniklekkasje kan by på mange ergrelser og en må som oftest bare se etter disse ut i fra å fjernet endel av plater/trekk. Noen biler har takrenner (helst eldre) som avviser vann ovenifra. Andre ikke og da er det pakningene i dørene som skal holde vann vekk. Når du sier det er på din side (førersiden) så sier det seg at dette kommer i dette området. Slurv i bytte av frontrute kan være årsaken til vannlekkasje mm.
Om jeg tenker høyt her og bilen er kjøpt av deg brukt så gjelder som regel 3. mnd eller angitt kjørelengde på kontrakt der det første som oppnås først som gjør at garantien løper ut.

Om ikke er nok garantien foreldet.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.091 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.