×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

vanskelig kunde?

Mer
16 år 4 måneder dager siden #1214 av epusi
vanskelig kunde? opprettet av epusi
jeg har solgt min audi 80 til en ung gutt. jeg fikk den eu-godkjent to dager før jeg leverte den men skrev ikke kontrakt med gutten. nå ringte faren hans og påsto at han hadde hatt den inne på naf-test og at det var en hel haug av feil og at han skal ha pengene tilbake. en av feilene naf hadde funnet var at alle fire støtdempere var gåen og at alle bremseslangene var \"morknet\". disse feilene ville aldri gått gjennom en eu-kontroll og i og med at jeg hadde den på to verksteder før jeg solgte den så er de feilene ganske tvilsomme. det jeg lurte på var om han har rett til å få pengene tilbake siden jeg fikk den eu-godkjent før salg og at jeg ikke visste om disse \"feilene\".
Mer
16 år 3 måneder dager siden #1240 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:vanskelig kunde?
Dette var jo ille. NB: Du sier ikke hvor gammel bilen er?Derfor har jeg sluttet¨å selge bil privat. Det finnes mange slike ute der som du refererer til..Du har kanskje truffet en av dem. At du ikke tegnet noe form for kontrakt/avtale er dumt. Problemet er at du fikk bilen godkjent og NAF fant masse feil..(NB: Har du sett hans NAF test?) Det er jo det som skurrer. Mange NAF stasjoner har jo også EU kontroll - sjekk dette, om den er testet på en sådann. Finner den ene feil og den andre ikke så er noe veldig galt et sted.
Vil du kjøre dette videre så er forbrukeretaten på ditt hjemsted den nærmeste å spørre.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
16 år 1 måned dager siden #1397 av windigo2001
Besvart av windigo2001 i emne Sv:vanskelig kunde?
Har bare en kommentar: Selg aldri bil privat uten å skrive kontrakt i to eksemplarer underskrevet av begge parter med reg.nr. på bilen, sted og dato. Kontrakten bør også inneholde et klart punkt om at selger ikke påtar seg ansvar for feil som ikke påvises/oppdages ved salg/underskriving av kontrakt (ev. \"selges som forevist\"), og pass på at kjøper skriver under på at han/hun aksepterer det.
Mer
15 år 11 måneder dager siden #1610 av firenacho
Besvart av firenacho i emne Sv:vanskelig kunde?
Siden du ikke har skrevet noen kontrakt så har du i grunn ikke noe ansvar, det er hans problem. Kontrakt er viktig ! Jeg ville kanskje være behjelpelig i dette tilfellet, avhengig av hva omkostningene kommer på. Be han å vise NAF kvitteringen.


autotrades.no bilannonser
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.127 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.