×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

chevy starcraft

Mer
14 år 1 måned dager siden #3653 av greaker
chevy starcraft opprettet av greaker
jeg lurer på om noen kan forklare meg hvs som skjer hvis vannpumpa slutter å virke?
Mer
14 år 1 måned dager siden #3654 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:chevy starcraft
Da begynner vannet å koke umiddelbart og motoren får ikke den kjølingen den skal ha. Teperaturen stiger faretruende og motoren kan ta skade av det om man ikke stopper omgående.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 1 måned dager siden #3655 av greaker
Besvart av greaker i emne Sv:chevy starcraft
men før vannpumpa går kan det være en prosess ved at bilen ikke blir varm og nå har det kommet en rar summelyd i motoren og da bynte den å koke
Mer
14 år 1 måned dager siden #3656 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:chevy starcraft
Er det slik at et lager i pumpa går kan en høre noe og ikke høre noe.
Går viftereima så er ikke pumpa fysisk skadet men får ikke kraft til å fungere og da høres ingenting. Vannet koker og ladelampe lyser da dynamo også ikke fungerer. På noen biler er det plastskovelhjyl og løsner det så hører en ikke noe. Pumpa går rundt som bare det men gjør ikke det den skal. i de tilfellene en hører noe er det en raslelyd og en bør finne ut av det omgående.

Om vannpumpa går har jeg aldri hørt at den ikke blir varm/koker. Det er nok mer termostaten du tenker på . Er den pip åpen så blir aldri motoren driftsvarm.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 1 måned dager siden #3657 av greaker
Besvart av greaker i emne Sv:chevy starcraft
ok for jeg har bytta termostaten men jeg er ikke sikker men tror at den ikke er helt lik den som satt der fra før. kan det ha noe innspill. Det som skjer med bilen er at det virker som om vannet ikke sirkulerer skikkelig. og når jeg skrur av lokket til påfyllingsboksen slår vannet tilbake. olja er helt fin. og etter jeg bytta termostaten bynte den å koke etter ett døgn. og da kom den summelyden
Mer
14 år 1 måned dager siden #3658 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:chevy starcraft
Termostater leveres ofte i 2 temepraturintervaller. Det som du sikkert ikke har gjort her er å lufte ut etter bytte av denne. Da du byttet termostat så kom det sikkert luft i systemet. Dette må ut. Litt forskjellig fra bil til bil men her er grunnprinsipp. sett på varmeapparatet på max. Full åpning og full varme. La motoren stå å gå og bli driftsvarm.

DU MÅ IKKE FORLATE DEN MENS DEN GÅR :huh: - MEN FØLGE MED TEMPERATUR OG VANNNIVÅ!!!

På termostathus er det ofte en lufteskrue. Noen ggr. er denne på returslange. Åpne skruen litt (er som regel i plast) og la det piple ut her til det renner uten at det poffer luft ut. Pass hele tiden på nivået på radiator. Ha påfyllinglokk åpent på ekspansjonstank eller radiator. Etterfyll etter behov evt. på ekspansjonstank. Når det renner klart vann uten luft ut så er systemet uten luft.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.131 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.