×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Golf I stopper

Mer
18 år 9 måneder dager siden #51 av lunas
Golf I stopper opprettet av lunas
Hei
Jeg har en Golf I forgasser 1,5 motor. Jeg trodde nå jeg var i mål og at
nå var den i orden etter at innsugspakingen på manifoilen var skiftet, og det skulle være tett. Jeg fikk en som kunne det til å stille stifter og skjekke tenningsannlegget generelt. Han mener nå at tenningsannlegget skulle det ikke være noe i veien med. Jeg fikk en til å måle CO og han fant ut at det er en meget høy HC (uforbrent bensin). Bilen starter og går og jeg kan kjøre noen ganger en kilometer andre ganger bare noen hundre meter før det plutselig ikke er noe motorrespons. Mekanikkeren som har kikket på bilen sitter nå fast. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Hilsen

Asbjørn Lunas
Mer
18 år 6 måneder dager siden #154 av Tom Larsen
Besvart av Tom Larsen i emne Re: Golf I stopper
Hei
Trenger noen flere opplysninger. Når motor ikke har mere respons som du sier. Går det over når motor blir kald, starter motoren alikevel selv om den "går dårlig" Hva skjer?

Luftfilter er selvsagt ok? Denne er så gammel at den har stift og kondensator? Forsøkt å justere Co - skruen på forgasseren?

Tom Larsen
Mer
18 år 5 måneder dager siden #166 av lunas
Besvart av lunas i emne Re: Golf I stopper
Hei

Ja nå er jo dette en stund siden, men bilen er fortsatt ikke i orden. Da jeg ikke klarte med dette mer selv satte jeg den først på et verksted. De hadde oppe forgasser å fant ingen feil. Virka som ikke de gadd mer og jeg bytta verksted. Det nye verstedet fant ut at automatchoken lå på. Dette forklarer jo at det er høy HC. Dette fiksa de provisorisk da en ny choke hos møller koster 2000 kr.

De påstod nå at bilen var i orden og jeg henta den. Dura avgårde, men etter 3-4 km kutta motoren. Denn hadde ikke noe respons og bare stoppet. Så stod jeg noen minutter så gikk den igjen noen km, men så stopp igjen. Da startet den ikke før flere timer etterpå.

Jeg har gnist når dette oppstår. Lurer litt på bensintilførselen, men merkelig at det kommer sånn plutslig.

Noen tips?
Mer
18 år 5 måneder dager siden #180 av Grumle
Besvart av Grumle i emne Re: Golf I stopper
hei hei :)

Er du sikker på at det ikke er noen som har kødda med bilen din ? :P
Om du putter en kondom på drivstoff tanken, så kommer den til
å tette for tilførselen av drivstoffet når motoren suger drivstoff.
Etter at bilen har stoppet så flyter kondomen opp, og du får igjen
tilført drivstoff, Men den vil jo selfølgelig stoppe igjen :P
kan jo kanskje være noe annet på tanken og
Mer
18 år 3 måneder dager siden #259 av VAG
Besvart av VAG i emne golf 1 stopper
Hei, tror fortsatt at det er chokken. ta av luftfiltret for å se om spjeldet er lukket det ska det være ved start av kald motor. Om du for startet, trykk spjeldet slik at det står loddrett, går bilen da vet du hvor feilen ligger. Er du fingernemm går det an å montere manuell choke. Lykke til :idea:
Mer
15 år 3 måneder dager siden #2458 av pet80
Besvart av pet80 i emne Sv:Golf I stopper
Sliter med det samme som deg på min 82 modell golf 1,5. Alle sier at det er forgasseren på min, men når jeg ser alt du har prøvd, tviler jeg på det.
Det er samme følesen som når du går bensin tom, at den ikke får drivstoff til tider, bare ett lite sprut nå å da.


Bruker du kondensfjerner? Det hjalp på min en periode, men nå er den begynt å bli ille igjen.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.131 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.