×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Batterilampa lyste, bilen døde..

Mer
13 år 4 måneder dager siden #4146 av KennethKar
Hei hei!

Hadde satt stor pris på litt hjelp fra dere bilentustiaster, da jeg ikke har så stor greie på bil :)

Det hele startet med at batterilampa begynte å blinke, to dager senere var jeg ute og kjørte, og bilens lys o.l begynte å bli svakere, plutselig stoppet bilen..Prøvde å jumpstarte den, da fikk jeg start, men etter 10 meter døde bilen ut igjen.

Feilsøking:
Jeg har målt spenninga over batteri når bilen står og går til litt i underkant av 11V, når bilen ikke går er denne rundt 8V. Vi har koblet ut -polen på batteriet og prøvd å starte bilen ved hjelp av en annen bil som står og går ved hjelp av startkabler, dette resulterte i at spenningen på den andre bilens batteri gikk fra 14 til rundt 8v og fikk ikke start på min.

Det som også er litt rart, er det faktum at etter bilen har stått i et døgn, starter den helt uten videre, men så blir dør den ut relativt fort.

Har noen tips til hva dette kan være? Om det kan være dynamoen, batteriet eller kortslutting et eller annet sted?

Det kan jo sies at det er en Polo 96-modell, 1.4l som har gått 277 000.

På forhånd, takk for hjelp :)
Mer
13 år 4 måneder dager siden #4147 av torsen
Det høres ut som om dynamoen din har sluttet å lade.Tror nok du bør bytte den.
Mer
13 år 4 måneder dager siden #4148 av KennethKar
Skal hente en brukt dynamo på skrapern etterpå, men det jeg synes var litt rart, var det at bilen ikke ville starte selv om jeg prøvde å starte den ved hjelp å koble den til en annen bil?

Men det får vel ikke vært et starterproblem, eller kondens? Da bilen har startet flere ganger, men så dør den bare ut?
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.111 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.