×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

sentrallåsproblem peugeot 206

Mer
14 år 6 måneder dager siden #3328 av jeppe
Hallo !
Har en 2000 mod peugeot 206 med problem med sentrallås. Jeg er i Spania med bilen og når det er varmt så åpner dørlåsene seg helt av seg selv. Samme når jeg skal låse så låser den og åpner i samme farten. Dette kan endre seg hvis temp-en går litt ned. Har prøvd med å koble ut dørlåsene en for en.Bilen er 3-dørs og selv om alle lås er frakoblet og jeg prøver å låse med fjernkontrollen så hører jeg at releet låser og åpner i samme farten. Er det en ide å skifte rele og hvor finner jeg det. Kan høre at det slår inn og ut, men har ikke demontert så mye enda.
hilsen Jeppe
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3340 av Bilmekanikeren
;) Jeg har vært borti en del kortslutninger i ledninger som går inn i dørene. Disse kan være vanskelige å oppdage så derfor må det feilsøkes etter boka. Men jeg vil tro at en dørlås er defekt og at den derfor tror at du prøver å låse opp samtidig med at du låser. Å koble bort førersiden eller passasjersiden kan hjelp i slike tilfeller.:blink:
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3343 av jeppe
Jeg har prøvd frakobling fortløpende av alle låsene. Begynte med sjåførsiden (3 dørs) og avsluttet med bagasjerom. Dretter tilkobling av låsene enleltvis, men resultatet var det samme.Når alle låsene er frakoblet og jeg låser med fjernkontrollen så hører jeg at releet låser og åpner i løpet av 1 sekund. Det blir dyrt å skifte alle låsene og har derfor koblet disse fra sentralt låsing. Bruker nøkkelen enkeltvis, men skulle gjerne fått det iorden igjen.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.326 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.