×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Vifte/viftestyring carina II

Mer
18 år 2 måneder dager siden #308 av toyo
Jeg har en Toyota Carina II 87-mod. Viftestyring (varme )har 4 hastigheter/intervall. Først fungerte ikke laveste trinn, så neste trinn og deretter også neste trinn (i løpet av ett år). Nå har jeg bare siste/høyeste hastighet igjen, det er litt ubehagelig, men jeg er mer redd for at siste intervall også gå i stykke.
Har prøvd å måle spenning, fant ut at knappen til å slå på viften er ok, rele' er også ok, målte spenninger i viften er fra 8-12V (fra laveste til høyste hastighet).
Jeg lurer på om er det noe feil som jeg kan fikse, eller selv viften må byttes ut.
Kunne ikke se noe motstand før vifte, men siden jeg målte fra 8-12V i selv viften ved forskjellige innstillinger så jeg regner med at motstanden er ok (hvis den motstanden fins?)
På forhånd takk
Mer
16 år 3 uker dager siden #1430 av Kleppis
Hehe, har akkurat samme problemet mitt på bilen min, Carina 90 mod.
Fikk beskjed om at det kunne være motstanden i trinnene som kunne være deffekt, ken har aldri sjekket dette. Gi en lyd hvis du finner ut av det då;)
Mer
16 år 3 uker dager siden #1442 av windigo2001
Hei.

Jeg har nettopp løst akkurat det samme problemet på min Mazda 626, '91 modell. Motstanden hadde brent (bare 1 av 4 tråder), og vifta virket bare på 3 og 4. Jeg fikk kjøpt en motstand hos hugger ved selvplukk (100 kr, mot 700 ny...) Nå virker den på alle trinn:)

Hvordan jeg fant motstanden på min Mazda var ut fra forklaring fra en bekjent om hvor den sitter på nettopp en Toyota Carina, som du har. Og på Mazdaen satt den på samme sted. Under hanskerommet (sikkert et deksel over fotbrønnen som må bort), Der sitter viftemotoren din. Mot høyre, inn mot torpedoveggen med to-tre støpsler og til sammen 5-6 ledninger, sitter motstanden. Sitter med 1 eller 2 skruer. Tar du den ut, ser du fort om en eller flere tråder har brent av.

Lykke til:)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.144 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.