×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Oljelekasje på Opel Corsa

Mer
14 år 10 måneder dager siden #2996 av trondandresen
Jeg har fått en oljelekasje i en kopling til motoren (se bilder). Det lekker godt med olje ut av motorblokka. Det er en gul gummiring (bilde nr. 2) som sikkert skal hindre olje fra å komme ut her ( - er denne pluggen en oljeføler av noe slag? Det ser bare ut som en elektrisk ledning som går inn i pluggen i motorkassa). Trykket på olja i motorkassa er ihvertfall altfor stort til at den lille gule gummiringen klarer å holde det tilbake når motoren er i gang. Jeg kan forøvrig ikke se at det er noen skade på gummiringen, og selve pluggen sitter godt fast.

Så: Er det noen som vet hvorfor det kommer olje ut her? (Det står en fin stråle ut av koplingen når motoren er i gang så det går ikke ann å bruke bilen før jeg klarer å fikse dette...)


Mer
14 år 10 måneder dager siden #2997 av trondandresen
Hihi :)

Jeg fant en på et annet forum med rimelig likt problem... www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674466

Ut ifra det som blir skrevet der, kan det det høres ut som om det er selve sensoren ( er det pluggen eller den delen som sitter fast på motorblokka?) som er gått i stykker. Må vel ringe Opel og spørre om de har en slik sensor da...
Mer
14 år 10 måneder dager siden #3010 av Kvaks
Hei!
Det ser ut som du trenger en ny giver til oljetrykkslampe/måler. En slik får du hos de fleste deleleverandører, f.eks MECA eller Mekonomen. Skru ut den gamle og monter den nye, sett på ledningen og prøv å starte. Tipper det hjelper! ;)

Tor
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.098 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.