×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

StartProblem - Peugeot 406 1.8bensin 1998modell

Mer
14 år 11 måneder dager siden #2935 av Gunnis
Hjelp, bilen min starter ikke... :(

Etter en motorvask og service med registerreim bytte, oljer ++ så starter ikke bilen.

1. Starter går som normalt.
2. Ingen indikasjon på startsperre i dashbord.
3. Motoren får bensin (Kommer bensin frem til motor, og lukter bensindamp når jeg åpner tennplugger og drar på starter, men har ikke målt bensin-trykket) Antar det er ok, men burde vel målt bensintrykket.
4. Gnist på tennplugger, og har ny coil...
5. Sjekket forøvrig kompressjon for sikkerhetskyld etter regreim-bytte, og den viser 90Psi på alle 4 sylindre, og mister ikke trykk...

Før regreim bytte merket jeg posisjonen til kamdrevene og veivdrev, og sjekket dette også etter å ha montert ny regreim.
Men... det kan jo ha blitt en liten forskyvning allikevel, spørsmålet er da bare hvor mye/lite som skal til for at bilen ikke vil starte i det hele tatt??
Motoren gir litt tenning i 1sek. etter å ha stått en stund, men etter det så er det null tennning!
Spørsmål 1.) Kan det være mulig at ECU'en har streika?
Spørsmål 2.) Kan det være svinghjuls-sensor eller en kamaksjel-sensor som har røket?
Spørsmål 3.) Kan det være fukt / dårlig jording et eller annet sted?

Dette ville forhåpentligvis et bilverksted funnet ut av ved å kjøre en diagnose-test, men det er jo ventetid på verkstedstime, og jeg er utolmodig... B)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.076 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.