×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

problemer med å få start på polo 95 mod

Mer
15 år 2 uker dager siden #2782 av blackgold
hei, er det noen her som har peilig på polo ?
har problemer med en polo som er lei å starte når det er kalde/fuktige gråværsdager. isåfall er det slik det virker for meg. starta fint i påsken når det var sol, men nå som det er gråvær igjen og bilen er kald vil den nesten ikke starte. må holde på i 10 min så plutselig fyrer den, og da går den ujavn i et par minutter før den stabiliserer seg på turtallet. har bare vært innimellom den har vært lei og starte og hadde ikke problemer i vinter. så dette er noe som har kommet nå..
noen her som har noen peil på hva jeg kan begynne å sjekke/bytte ???

mvh stian
Mer
15 år 2 uker dager siden #2783 av stejoh
Hei..
Må vel prøve å kunne gi deg noen tips..Periodiske feil er ikke så enkle..Det som er interisant når problemet oppstår er å vite om der er gnist på plugger??Får motor drivstoff?Får han f.eks begge deler kan jo feilen ligge i en tempraturgiver? Får han ikke gnist kan jo feilen være hall-giver..Får han ikke drivstoff kan det være feil med bensinpumpe eller bensinpumperele? Jeg har på følelsen at vi har ett hall-giverproblem med å gjøre..

Steinar
Mer
15 år 2 uker dager siden #2785 av blackgold
fikk starta bilen etter 10 min med prøving kl 12 i dag. da kjørte jeg den ned i en varm/tørr garasje og jeg gikk akkurat ned nå for å prøve den etter 12 timer siden sisst. og nå fyra den med en eneste gang. så for meg virker det som det kan være en temperaturgiver som er gåen. så lenge den starter varm/tørr og ikke kalt/våt.
har vært flink med servicer og nylig byttet plugger.
er noen her enige med meg ? er det vanskeli/dyrt og bytte en slik temperaturgiver ? skader jo ikke å prøve seg frem med det billigste og letteste for meg å bytte...
Mer
15 år 2 uker dager siden #2786 av stejoh
Det er forholdsvis enkelt og mindre kostnader å bytte tempraturgivern først..Start med det først er min anbefaling

Steinar
Mer
15 år 2 uker dager siden #2787 av blackgold
hva er en hall-giver ?? hva gjør den ?? er den lett å bytte ??
kunne jo kanskje prøve å bytte den og samtidig som temp-giver. ?
Mer
15 år 2 uker dager siden #2788 av stejoh
Hall giver sitter i fordelern..Går greit å bytte..Du må ut med fordelern..Merk der den sto..Låsering på fordelerakslingen og aksling tas ut..bytte hall giver..Monteres sammen men vær obs på skiver og slikt at dette kommer slik det var..Mulig at delelageret vil påstå at det ikke leveres løs hall giver..men det lar seg gjøre..Temp-giver kaller de på merkeverkstedet for g-62

Steinar
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.141 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.