×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

kraftløs turbo

Mer
15 år 6 måneder dager siden #2076 av caravelledamen
har en caravelle 2,5 gl tdi. er ikke kraft på bilen. har skiftet dieselfilter, luftmengdemåler, allikavel er den helt dø i oppoverbakker. tok diagnose, feilkode med styreenhet. fikk beskjed å skifte katalysator. tok ut katalysator, er like dø.med en gant turteller kommer opp i over 2000 så enten rister bilen(nedoverbakke) eller mister kraft. er lei av å kjøre i 20-30 oppover bakker. kan noen hjelpe meg???
Mer
15 år 6 måneder dager siden #2129 av mini1380
Besvart av mini1380 i emne Sv:kraftløs turbo
lambda sonde....??..i orden?
Mer
15 år 5 måneder dager siden #2314 av kjartan
Besvart av kjartan i emne Sv:kraftløs turbo
Hei!
Eg har blitt nødt til å skifte turbo på min nissan X-trail. Den mista plutselig trekkrafta ved 3000omdr., i oppoverbakker/ kraftig aksellerasjon. Veit ikkje kva som eksakt var feil, men dersom tapet av trekkraft hadde vedvart over lengre tid, (det forsvant etter ei lita stund/ på toppen av bakken eller ved reduksjon av belastning) så kan symptoma ligne litt på din bil sine, med ujamn gange o.l. Merka altså ingen ting ved \"normal\" køyring, men ved forbikøyring kunne det
bli litt flaut, da eg gjerne måtte legge meg pent innatt bak. Mange av dagens moderne biler
er ofte ganske like, spesiellt i korleis motorane er byggd opp og blir styrt elektronisk.
Ein ting til slutt. Går ut fra at du har pådraget i \"bånn\" i bakkene. Det skal da gi(veldig) mykje røyk om motoren får nok diesel, og for lite luft.Da kan feilen ligge på innsugningssida/ev.luftlekkasje på trykksida av turbo?.Er det ikkje særlig røyk meiner eg at motoren får for lite diesel.Var borti ein Caravelle 1,6 ein gang der ein gummislange på sugesida av turboen klappa sammen i kvar bakke. DEN rauk svart, kan du tru! KJartan
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.178 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.