×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

problemer med el-vindu omega a stv

Mer
15 år 7 måneder dager siden #1921 av snubis
93 mod.
4 x el vindu.
Har lenge hatt problem med førervindu og passasjervindu.
De lar seg sjelden åpnes. De lar seg åpne av og til, å da virker de helt topp slik som de skal.
Men når problemet kommer,er det bestandig begge rutene i lag.

Men nå er begge rutene nede, å får de ikke opp igjen.
Hører ett lite klikk å litt summing når man betjener bryteren,men ingen reaksjon.

Har prøvd å jordet brun ledning,å styrestrømm rett på batteriet,samme lyden da også.

Hvor kan feilen ligge?

Hvor ligger releet?

Skulle gjerne fått igjen vinduene snarest.

Man må vel skru av motoren for å greie å heve rutene manuelt?
Har skrudd ut \"kretskortet\" på førerdør-motorheisen, begge spolene får strøm og kopler inn, men den koples ut igjen med en gang selv om knappen holdes nede. Hva kan forårsake utkoplingen?

Det kan virke som om kretskortet tror vinduet er lukket, å at det er derfor den kutter strømmen så raskt.

Nevner i samme slengen at det har vert og er tull med sentral-låsen på førerdøren.Om det kan ha noen betydning....?
Mer
15 år 7 måneder dager siden #1962 av Bilmekanikeren
:cheer: Jeg vil tro at det er en feil i ledninger fordi det går ut over begge vinduer samtidig. Men etter hva du forteller så virker det mer sansynlig at det er motorene som er defekt. Er du sikker på at du har målt riktig. Inn på motoren skal det vel være en konstant pluss og en jordingsforbindelse. Så skal det jo være plussignal for opp og plussignal for ned fra bryterene. I mange tilfeller har jeg sett brudd i plussledningen under teppet. Kortslutning i ledninger eller brudd i mellom dør og bil kan gi mange rare problem.:S
Mer
15 år 7 måneder dager siden #2007 av ZukiJack
Om vindus-heis-systemet i Omegaen er like komplisert som på f.eks. Ford Scorpio '90<->... så er det mer enn bare ledninger som kan skape krøll der.
I Scorpioen er det ikke bare noen ledninger med strøm som går til dørene og at man styrer strømmen med bryter den ene eller andre veien... Neida...
Under Dach'n i Scorpioen sitter det en stor boks som alle el.-vinduene er koblet opp mot.
Hva som er i denne boksen og hvordan dette systemet funker har jeg ikke satt meg inn i.
Men når du sier at problemet ditt er paralellt på begge vinduene, så kan det tyde på at du har et like komplisert opplegg på din Opel.

Du sier at det er 4x vindusheiser i bilen. Virker vinduene bak som de skal da?


Jeg har maken til din Opel selv, men jeg har ikke el.-heiser.
Mer
15 år 6 måneder dager siden #2102 av Calitro
Jeg får null reaksjon når jeg prøver og få vinduene opp eller ned, Det ene på førersiden står nede(Noe jeg liker dårlig) Det er blitt slitt ned til kobberet på en gul ledning mellom dør og bil antagelig grunnet lambodører, jeg oppdaget gnist der så jeg isolerte ledningene bedre. Vinduene fungerte etter dette også. men i dag sluttet de og virke helt plutselig. Kan noen hjelpe meg med årsaken og evt hvordan jeg kan sjekke og reparere det? I det minste trenger jeg og få vindet opp igjen selvom el-funsjonen ikke fungerer.
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.121 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.